znizenie hlasitosti audiosystemu

Martin Záruba swz na volny.cz
Středa Září 3 12:04:48 CEST 2014

Teda s vlivem změny impedance na kmitočtovou charakteristiku samozřejmě
souhlasím, ale jak by se mu mohl zvětšit šum, když vlastní šum zesilovače se
také zeslabí v poměru děliče. To by se přece stalo jen kdyby dal dělič na
vstup zesilovače a ne před reproduktor?
Martin Záruba
----- Original Message -----
From: <Cihak na dkv.cd.cz>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Wednesday, September 03, 2014 11:00 AM
Subject: RE: znizenie hlasitosti audiosystemu

No, ona je jedna věc řešit pozlacené konektory, vodiče s HIFI mědí nebo
kapacitory a druhá věc je udělat věci správně.

Pokud tam vloží 20dB útlum, zvětší se mu šum o 20dB - lépe řečeno, signál se
sníží o 20dB ale vlastní šum zesilovače zůstane stejný takže už nemusí být
maskován užitečným signálem. Záleží na kvalitě zesilovače. Řešit šum odporů
je zde nesmysl. Samozřejmě že já bych tam taky dal dělič jak mu bylo
doporučováno, ale tato záležitost by měla být jasná. Lepší by bylo ale
vložit odpor k regulátoru hlasitosti pokud je to možné.

Stejně tak pokud není reprosoustava buzena ze správné impedance může to
výrazně změnit kmitočtovou charakteristiku výhybek a bedna která normálně
hraje dobře najednou může huhlat nebo být ostrá atd... V tomto případě bych
to udělal tak jak naznačoval původní tazatel - udělal bych útlumový článek
který na obou stranách dodrží správnou impedanci. Vzhledem k tomu že chce
nízkou hlasitost ani by nemusel používat extra velké odpory. Případně
vyzkoušet ten sériový odpor a když to nebude vyhovovat dát tam útlumový
článek.

Martin.