OT: legislativa - zkousení bezp. prvku

Petr Stehlik petr.stehlik na atlas.cz
Středa Říjen 29 16:12:06 CET 2014

Kdysi jsme dělali ovládání pro několik lisů. Celou bezpečnost jsme
postavily na již certifikovaných bezpečnostních prvků pro lisy.
Vyvíjet a certifikovat tyto prvky nemá smysl. Ostatní inteligenci řídilo
obyčejné PLC. Prostě pro spuštění lisování muselo být vše zavřené a ruky
na obouručním ovládání, vlastní rychlost beranu při lisování řídilo PLC.
Pak se dostavily pánové z nějaké zkušebny a přezkoušely všechny funkce v
souvislosti z bezpečnosti, změřili podstatné časy, např zda pokud
sundáte ruky z dvojručáku tak jestli se beran zastaví dříve než tam
stihnete strčit ruku, funkce při tipování... Tu zkušebnu zajišťovala
firma pro kterou byly lisy určeny. To je tak vše co si pamatuji je to
již více jak 15 let

  * Musíte mít papíry s odsouhlaseným zadání se specifikací
    bezpečnostních funkcí, mezi vámi a zákazníkem.
  * Nějaký papír že jste validovali zadání
  * Nějaký papír jak probíhal návrh
  * Nějaký papír o validaci že váš výsledek odpovídá zadání.
  * Nějaký papír o přezkoušení jednotlivých funkcí
  * Nějaký papír o přezkoušení mimořádných stavů
  * .....

Prostě papírová válka, ale nezbývá než to podstoupit. Lidi jsou
mamlasové a až to někoho pomačká tak určitě přijde někdo kdo se o ty
papíry bude zajímat.

Použily jsme prvky PREVENTA dneska Schneider, zkuste pro začátek
kontaktovat jejich odborníka snad vás nasměruje na správné vyhlášky,
normy a ústavy.

Petr