OT: Jaky linux na domaci PC ?

Zdeněk zdej na atlas.cz
Čtvrtek Říjen 23 20:40:50 CEST 2014

Řadu let jsem měl nainstalované Ubuntu jako druhý OS vedle XP. Používal jsem
ho spíše sporadicky. Smyslem bylo spíše si ho vyzkoušet a něco nového se
naučit.
Jen na jednom PC mi běží jako primární OS a používám ho jako zálohovací
Samba server...

Před časem došlo k nějaké aktualizaci, kde totálně překopali GUI. Většinu
nastavení jsem pak v menu nenašel. Asi optimalizace pro BFU...
Dalo se to obejít při přihlášení do staršího prostředí (tuším 2D).
Při instalaci staršího PC už se mi novou verzi Ubuntu nepodařilo rozchodit
vůbec. Přešel jsem tedy na Lubuntu, které má právě to původní prostředí a
nižší systémové nároky. Takže na starší PC je lepší...

Zdeněk

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Milan
Kratochvíl
Sent: Thursday, October 23, 2014 8:12 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT: Jaky linux na domaci PC ?

Zdravím,
jestli s tím začínáte tak doporučím Ubuntu. Většinou je instalace bez
problémů a je v něm rovnou Thunderbird, Firefox a LibreOffice takže většina
je bezezměny ovládání pro Vás jako pro uživatele a když si při instalaci
zaškrtnete volbu instalovat nesvobodný software tak se nainstaluje i
flashplayer a podobné. Co se týče videa tak všude používám VLC a to je jak
pro winxx tak pro linux a opět stejný vzhled.
Arduino Ide je pro linux také a jestli se nemýlím tak také vypadá stejně a
kdysi bylo Eagle také pro linux, jak je to dnes nevím.
Pro ostatní věci je jen otázka si něco vyzkoušet a zjistit co Vám nejvíc
sedí a vyhovuje.
Jinak myslím, že Vám na novém HW XP nepoběží, nebo jen v nějakém šíleném
režimu, prostě nejsou ovladače na 12let starý operační systém. V práci jsem
to zkoušel a nakonec rezignoval.
Já jsem Ubuntu nasadil u všech starších rodinných příslušníků a nemám
problém. Stejně to mají jen na internet a na karetní hry. Jediné co se
ptají, proč to nemá tlačítko Start, proč je lišta nahoře a dole a proč se to
vypíná vpravo nahoře.
Milan