Re: Návod na stavbu 3D tiskárny od Petra Zahradníka

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Středa Říjen 22 12:09:28 CEST 2014

Původní zpráva ze dne 22.10.2014 od RV:

> Muj posledni mail k tematu neb to evidentne nema cenu...jeden o koze
> a druje o voze.

Já to taky hodně zkrátím...

> ano to tvrdim a tvrdim, ze se ta sila musi nekam prenaset - to kde
> se projevi nikdo nedokaze rict - zda se spotrebuje na viklani te
> posuvove matky, nebo viklanim motoru a nebo to bude hrkat s celym
> posuvem a projevi se to na tisku

Já taky tvrdím, že se to přenáší tam nahoru, kde konec není nijak
uchycený. Ale moje praxe je asi v rozporu s tvou teorií.

> protoze pak staci aby ti dodal nekdo zavitovku, ktera je treba
> prohla (kdezto ty jsi mel kliku a zrovna jsi osadil ten kus, kterej
> byl z cele metrove tyce nejrovnejsi

Všechny závitové tyče jsou křivé.

> - takze ty si budes libovat a druhej nadavat stejne tak se muzeme
> bavit o tom, jak jsou vyrabene ty spojky - zda jsou delane na jedno
> upnuti, nebo jsou delane v pripravku se zavitem a toci se dira pro
> motor upnuta za ten trn se zavitem, zda je zavit rezany nozem a nebo
> zavitnikem a muzeme se bavit jaka je jistota, ze tyhle spojky jsou
> jedna jako druha

Několik prvních spojek jsem dělal ručně na soustruhu já, fungovaly.
Pak jsem to zadal do výroby na CNC soustruh, protože jsem nechtěl
trávit dny v garáži. Takže to leze jedna jako druhá a je mi jedno, jak
to tam dělají, když to zase funguje.

> Takze si tady delas kvalitni PR (schovane za komunitni vyrobek) a v
> podstate jsi z obliga, nebot pokud neco nefunguje tak je to problem
> toho kdo to vymyslel.

Ehm. Jaké PR? Co kdyby nefungovalo? Vždyť ti tu celou dobu dokolečka
opakuju, že to funguje. Kdyby to nefungovalo, tak to nedělám. Ty mi
nahoře píšeš, že jeden o voze a druhý o koze, ale ty absolutně nejsi
schopný reagovat na argumenty a pořád si zpíváš svou písničku.

Já ti říkám, že to funguje, ukazuju ti fotku, pak ti říkám, že to není
moje konstrukce a tedy do ní nemůžu a ani nechci násilně zasahovat,
když dodávám ty díly právě na tuto konstrukci. Co víc o tom mám ještě
napsat, abys to pochopil?

Proč bych se měl za něco schovávat? Proč bych se měl na něco
vymlouvat? Já naopak těm lidem radím, jak to mají postavit. Raduju se
s nimi, když jim tiskárna tiskne. Tohle je sada dílů, to jsou
součásti, ze kterých oni tiskárnu postaví. Někdo je šikovný, udělá to
rychle, někdo zase tak šikovný není, trvá mu to déle. Tenhle projekt
není o tom, že dostaneš na stůl něco, co je přesně nastavené a
seřízené, to je prostě takový Merkur, žádná přesná strojařina. Záleží
na každém jednotlivci, jakou si s tím dá práci, aby mu tiskárna dávala
dobré výsledky.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem