Kviz na vikend

balu@home balu na k-net.fr
Úterý Říjen 21 23:18:15 CEST 2014

a co myslite, naco je ten rezistor u Wilkinsonu? :-)
U frekvencii v rade VKV sa uz nezapaja serio-paralelne, ale vzdy zlucuje.

Je to o dostupnosti zariadenia. Ak je kriterium 100% uptime, musi vediet
fungovat v degradovanom mode (t.j. s definovanym poctom mrtvych modulov)
neobmedzene dlhu dobu. Ked sa k tomu prida dalsi parameter a sice
konstantny fazovy posun a skupinove oneskorenie cirkulatory su robustne
riesenie.

Ak by ste s tym Wilkinsonom isli na vyssy vykon uz je problem vyrobit
plavajuci 100 Ohmovy rezistor s dostatocnym stratovym vykonom. Da sa to
obicyklovat ale je to zbytocne zlozite.

1kW VF zataz (cip) stoji radovo 20 Eur, cirkulator trochu viac. Z
technickeho hladiska to ale je uplne najlepsie riesenie, jednotlive
zosilnovacie bloky su uplne oddelene a nezavisle.

b.