Re: OT: Tramvaj vs. auto s majáky

Sull Ivan sam.list.hw na gmx.com
Pondělí Říjen 20 09:22:38 CEST 2014

Zdravim,

logika veci rika (a mam tichy pocit, ze i nejaky ten zakon o silnicnim provozu), ze auticku s modrym majackem se ma umoznit projet.

dale vim, ze existuji docela prisna pravidla pouziti modreho majacku i pravdila, kterych se musi ridic takoveho vozidla ridit.
treba musi veset, ze tramvaje jezdi po kolejich a maji delsi brzdnou drahu, ... ani autobusy nesmi blokovat, protoze by mohlo dojit ke zraneni osob zpusobenem prudkym brzdenim.

si pamatuju situaci, kdy hasici s majackem a klaksonkem vrazili do tramvaje. ten ridic-hasic se pak vymlouval, ze mela uhnout, kdyz mel zapnuty majak a sirenu. jenomze nedokazal pochopit, ze jaksi tramvaj z koleji nema kam uhnout ...
to dela ten adrenalyn - to se obcas stava i tem asistencnim sluzbam se zlutym majackem. ti jsou taky velice casto jak nadopovani ...
a trebaze mi zakon malem zakazuje takovym uhnout, zdravy rozum, logika a pud sebezachovi mne prinuti podobnym primitiveckum uhnout z cesty.

co si matne pamatuju z nejakeho pradavneho skoleni, dat prednost (trebaze i majacku) znamena v prvni rade neohrozit, pak,  pokud je to mozne, neomezit. nikde se nemluvi o priskocich do pole, nebo do skarpy.
pokud si dobre pamatuju, absolutni prednost platila kdysi pro vozidla s modrym+cervenym majakem - to se ale pak v nejake dalsi vyhlasce (ci zakonu?)  zrusilo, protoze to bylo vyhradne pouzivano pro papalaske vozidla. a tak dochazelo ke kuriozni situaci, kdy sanitka s pacientem musela nabok, aby tajtrlici v kravatach mohli spechat na nejaky ten hon ...

:)

--------------------------
Sam
--------------------------

Sent: Monday, October 20, 2014 at 7:01 AM
From: SvobodovaA na szdc.cz
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: OT: Tramvaj vs. auto s majáky

Dobré ránko,

                dovolím si jedno malé OT, ale třeba to bude zajímat i někoho dalšího.

                Na základě této http://www.dicr.cz/srazka-tramvaje-s-policejnim-autem-3-zraneni mimořádné události jsme se dostali s kolegy trochu do sporu, kdo má vlastně přednost, jestli tramvaj nebo policajti se zapnutým majáčkem. Všichni mi tvrdí, že auto s majáčky, ale to přeci říká zákon o provozu na pozemních komunikacích, ale tramvaj se řídí zákonem o drahách (proto má třeba přednost na přechodu). Já nemám řidičák, takže mám výmluvu.

                Tak mne napadá, že se to vlastně týká i trolejbusu, takže to někde řešené určitě bude.

                Upřímně řečeno se mi nechce podrobně studovat zákony, tak se zkouším zeptat, jestli to náhodou někdo neví z hlavy J

                Saša Svobodová
_______________________________________________ HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz[http://www.HW.cz] Hw-list na list.hw.cz http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list[http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list]