amaterska deep space network

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Říjen 19 16:35:33 CEST 2014

Skutečnost bude ještě horší, protože v tomto výpočtu jsem zapomněl na
odrazivost (v minulém jsem tipnul 50 %), ... v PDF píší 7 %... takže z 10 kW
EIRP na Zemi dostaneme 10 nW EIRP z Měsíce.

Docela by mě zajímal názor někoho, kdo EME dělá, jaké min. antény jsou dejme
tomu v pásmu 21 cm potřeba, pokud bude výkon řekněme 100 W.

Zajímavé je, že v tom PDF je situace v podstatě opačná: Na měsíc "svítí" 60
W + 62 dB zisku, celkem tedy 90 MW ERP a osvětlí menší část povrchu.
Odražený signál tak má stále větší ERP, než výkon vysílače:-)

Ovšem problém je, že ten odraz pak nezáří všude, ale jen do nějakého rozmezí
směrů, které se musí trefit na druhou stanici. Obě stanice si tedy musí
vybrat stejné, navíc geometricky správné místo.

PH

Od: Kuba Jan honza.kuba na gmail.com(mailto:honza.kuba na gmail.com)

"Dne 19.10.2014 13:49, Pavel Hudeček napsal(a):
> Měsíc se v této situaci bude chovat jako vysílač s
> EIRP -59 dBW = 1,26 mikrowattu.

Hm... pokud je výpočet alespoň v řádu dobře ( nepochybuji :-) ) tak jsem
se svým dosavadním odhadem docela seknul.

Čekal jsem, že odražený výkon bude v jednotkách až desítkách miliwattů....."