Jakou RDS pro začátek?

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Sobota Říjen 18 22:14:22 CEST 2014

To radio velmi dobre znam, vymenoval jsem v nem ten Hybridni PA M67746 a
zustalo mi to nejaky cas doma. Ale uz je to dyl....
  Majitel po rozsireni vysilal na sdilenkach 170MHz nebo nekde tam vys.
plnym vykonem a ten hybrid to neprezil.
On tam uz nedava takovy vykon, mnohem vice se zahriva, hybrid je staveny
jen na tusim 144 - 146MHz dle datsheetu.
  Take si pamatuju, ze tam uplne chybela pasta mezi chladicem, byl tam
jen naznak. Mozna to odeslo kvuli tomu.
Protoze hybrid byl drahy , daval jsem tam neco jineho - to bylo na
135-174 MHz, ale muselo se to trochu "vydratovat" , nesedely nozicky a i
to davalo o neco mensi vykon.
_Takze pozor na vysilani velkym vykonem mimo 144-146MHz, nejlepe jen na
power LOW._
Jak je to s 440MHz pasmem netusim, ale hybrid tam byl take, jestli take
" uzkopasmovy" nevim, ale ten byl v poradku , velmi snadno by se ale
nahradil necim z NMT telefonu.
Jinak v tom radiu je na vstupech Low Pass Filter jak na 145 tak na
435MHz a tuším, že někde byl popsán mods na překlenutí těch filtrů, aby
to poslouchalo i výš než HAM bandy se stejnou citlivostí jako na HAM
bandech.
Pak rádio umělo citlivě i 800-999 MHz a šly na tom poslouchat CT1, CT1+
bezdrátové telefony.
Nějaké verze /A nebo tak z výroby už ten LPF neměly osazený.
Citlivosti na ruznych kmitoctech vam prilezitostne muzu zmerit, mam
radiotester Wavetek 4015.

V priloze mate schema na jednoduchy a vyzkouseny inteface k PC, ale
chodilo to jen s HW COM ( ne s USB/COM redukci ) nekde mozna jeste
vyhrabu program.

Jinak take pozor na slunicko, na te stanici byl od slunicka zniceny
displej- takove cerne mapy. po obvodu, nektere mapy zasahovaly az do
segmentu.
Pry se to stalo, kdyz do toho dele svitilo slunce.

Mobilky soucasne koncepce pouzivaji v PA LDMOSY, ale jejich cena je snad
vetsi nez tech hybridu.

Za 4Kkč je to asi dobra cena, dualbandove radio ale s mensim vykonem ,
"neznackove"  a bez AIRbandu ( coz beru jako velke minus )  se ale da
sehnat i za mene penez:
http://www.amazon.de/VV-898-DualBand-Mobil-Fahrzeugfunkger%C3%A4t-Transceiver/dp/B00LS8AJRW
http://www.sainstore.de/leixen-vv-898-dualband-vhf-uhf-mobil-transceiver.html?gclid=CPqa6an7tsECFabLtAodhx0AhA

O neco draz pak: http://www.409shop.com/409shop_product.php?id=116535
mym favoritem je ale asi  tohle:
http://www.409shop.com/409shop_product.php?id=122031
protoze to umi i CB, a sdilenky 33MHz  a šestimetr  coz se mi v aute
mooc libilo   :-)
A jde objednat ve verzi  ktera ma 66-88MHz  (
http://es.aliexpress.com/store/product/2014-updated-version-TYT-TH-9800-mobile-radio-kit-29-50-144-430-MHZ-QUAD-BAND/219133_1828262853.html
)
I ta cena se docela da, nesmel by to zadrzet celnik :-(

To OK0BM se dneska nepovedlo SRI.....

JaKub