Jakou koupit mikropájku?

Jiří Nesvačil nesvacil na posys.eu
Pátek Říjen 17 21:55:11 CEST 2014

Trafopajka se na SMD nehodi. Někdy ani mikropájka. Zjistíte, že občas je nejlepší dobře regulovaný horký vzduch. Oni se ty součástky dokonce i sami vystředí i u některých pb-free. S trafopájkou se Vám bude blbě odsávat cín z io co má mnoha nožiček
tj.ztrácíte cit při tak těžkém nástroji. Taky s trafopájkou přehřejete až odloupnete spoj, kdežto s mikropájkou třeba nastavenou na 320 st se Vám to nestane.
I méně vykonná mikropájka např 40W, která má lehký hrot dobře udělaný může v pohodě pájet pb-free, samozřejmě to není na nějaké velké konektory, ... ,viděl jsem takové profi.
Dobře regulovaná smyčka a dobrá ručka dělá své. Čím to je horší, tak je pomalejší pájení či se Vám to několikrát lepí. Chce si to zkusit. To co někdy by jste dělal mikropájkou deset minut, tak máte vzduchem za 10 sec a vypadá to lépe.
Použít na vše trafopájku samozřejmě jde, ale není to ono.

Z propagačních materiálů se bohužel o kvalitě hrotu-ručky nic nedozvíte.

Jirka