Re: Jakou koupit mikropájku?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Říjen 17 19:33:08 CEST 2014

Kdysi jsem potřeboval hrot ke své tehdy nové mikropáječce
Aoyue 968. Protože jsem někde četl, že hroty jsou poželezené,
a že odcházejí mimo jiné tím, že ta vrstva železa sleze, tak jsem
si řekl, že ho zkusím udělat celý ze železa. Pokud by se na něm
vytvořily nějaké oxidy, tak na rozdíl od poželezeného hrotu ho
klidně můžu vzít šmirglem. Takže se o to nemusím nijak starat,
není na něm co zničit.
Hroty vyrábím pokud možno dost krátké, přece jen tepelná vodivost
Fe je proti Cu o dost horší. Ale zase má dokonce lepší tepelnou
setrvačnost.

No a když jsem udělal první hrot, tak jsem zjistil, že to funguje
bezvadně. Takže od té doby jsem jich nadělal docela dost
(různě široké "šroubováky" a "jehly", vidličku na pájení vývodů TH,
hrot kam se šroubem upevňují tvarovatelné nástavce z plechu
pro odpájení různých druhů SMD pouzder, minivlnu atd.).
Myslím, že bych je ve slepém testu od nějakého originálu nepoznal.
Ale možná nejsem ten správný testér, protože stejně nejraději
dělám s pistolovkou, vyhovuje mi, že dodáva teplo jen když ho
potřebuju a nikoli pořád.

Hroty vytočím na svém malém soustruhu, je to otázka chvilky.
Tu minivlnu jsem udělal na soustruhu jako válec, na brusce jsem
vyrobil šikmé seříznutí na konci a šikmo položeným vrtákem jsem
vyrobil prohlubeň na té šikmině.

PL