Jakou koupit mikropájku?

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Říjen 16 19:41:58 CEST 2014

Dne 16.10.2014 19:21, Pavel Hudeček napsal(a):
> Tak tohle mám obráceně:
>
> SMD zásadně pájím trafopájkou (používám tenký "věčný" hrot), protože
> to jde mnohem líp. Např. naberu cín v množství přesně na 25 nožiček
> 100nohého pouzdra, připájím celou řadu, ... takže je to velmi rychlé.
> Žádné zalívání do louží cínu a pak zase odsávání, jak radí různé
> úchylné návody pro začátečníky.

Naprostý souhlas, na SMD je trafopájka super, hrot z drátu 0,8-1mm.
Ovšem nesmí to být součástky citlivé na elektomagnetické pole.
A naopak, když potřebuju propájet ( prohřát) třeba krabičku z
pocínovaného plechu, dělám smyčku z 1,8mm Cu a se "závitem" místo očka.
Hřeje to lépe,
dokonce si pamatuji, že takové hroty se prodávaly jako náhradní.
S "věčnými" hroty mám špatné zkušenosti. Nehřeje to, je to nějaké......

> Mám i mikropájku, ale zapínám jí jen když potřebuju připájet větší
> počet pinových lišt, nebo dlouhých konektorů na ploché kabely. Obecně
> když potřebuju zapájet hodně nožiček v klasice.
Welerku používám právě na citlivé aktivní součástky předzesilovačů
atd....  jinak je vypnutá, používaná jen příležitostně.