vyspajkovanie elektrolytu

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Říjen 16 18:49:44 CEST 2014

Ještě tu nikdo neuvedl, že nožičky u součástek jsou někdy na straně
spojů "zploštělé"
Ozazovací stroj osadí součástku, zastřihne nohy a kleštinami na nich z
kulatého průměru vylisuje takovou šišku. Prostě ten zbytek drátku
rozšlápnou.
Okem to není moc patrné, ale vidět je na nožičce stopa po lisovacích
nástrojích. Dělají to proto, aby se součástka ( větší ) zafixovala.
Otvory v deskách jsou jeno trochu větší než průměry nožiček.
No a pak se "vlnuje" po předehřevu.

Vyndat takovou nožičku znamená vytahnout i prokov. Takže buď kond
rozbít, na zbylé vývody letovat nový, nebo tahat po rozbití a zastřižení
na druhou stranu.

Některé mašiny nožky jenom nepatrně ohnuly, někdo ( např.  Marconi ,
Elteco) rozlisovávají nožičky :-(

Pozor na to, člověk pak může ohřívat jak chce, všechno kolem hoří a
vývod drží  a drží.