Takto ma vyzerat prepinac multimetra (rozoberaci Madar)

SvobodovaA na szdc.cz SvobodovaA na szdc.cz
Úterý Říjen 14 06:59:16 CEST 2014

Dobré ráno,

	věřím tomu, to samé mi říkal kamarád o mluvené Čínštině a kamarádka zase totéž o Korejštině. Že se to dá snadno správně číst, jen člověk neví, co vlastně čte.  Jinak jsem nechtěla, aby to vyznělo nějak hanlivě. Předpokládám, že Maďaři stejně zírají na text psaný česky nebo slovensky :-)

	A děkuji za rozšíření obzorů, já jsem si do dneška myslela, že Maďar se s Finem domluví asi jako třeba Čech s Polákem nebo tak podobně. Pokud je to tak vzdálené, tak proč to jsou tedy všechno ugrofinské jazyky? Možná jazykozpytce plete to množství interpunkčních znamének :-)

Saša Svobodová

Tie pismenka maju kupodivu pevne a pomerne jednoduche pravidla vyslovnosti, takze Vas bez problemov naucim za pol hodinu ten text citat; pochopitelne nebudete z toho rozumiet ani slovo. Bohuzial madarcina je velmi vzdialena comukolvek inemu europskemu (vratane finstiny a estonciny, aj ked jazykovedci to davaju do jednej rodiny, su to este stale dokonale rozdielne jazyky) a jediny Slovan, ktoreho poznam, ktory sa v dospelosti naucil po madarsky na urovni kazdodennej konverzacie, je moj otec...
Konkretne u tohoto textu a inych textov tohto cloveka je tak trocha skoda, ze babelfish v skutocnosti neexistuje, lebo ma svojsky humor a pise
(zvacsa) k veci - bohuzial, pouziva pomerne dost slangovych zvratov, co prispieva k tomu, ze z autogugloveho prekladu vyliezaju same nezmysly...

wek