Vyřešeno: Re: MECH: Jak na otvory do plechu tl 0,4mm

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Pátek Říjen 10 23:16:25 CEST 2014

Díky za dobrý nápad, sehnal jsem vrtáky příslušných průměrů, které jsou
broušené podobně jako ten do dřeva, ale je z mnohem kvalitnějšího
materiálu a určený k přesnému vrtání otvorů do železa.
Sice stály 4 a  6 EUR,  ale vrtá to výborně. Ze začátku to vyvrtá tu
vodicí dirku ( chce to menší otáčky ) a  potom to chce jen lehce
přitlačovat a při vyšších otáčkách to materiál
jen tak lehce "odprašuje" až zbyde tenounká vrstvička. Tu buď dovrtám
opět s malými otáčkami ( na konci to nepatrně škubne ) , nebo nechám
nedovrtané a vymačknu ten zbytek  kleštěmi nebo vyříznu skalpelem a
začistím záhlubníkem otvor.  Teď jen lituji , že jsem na burze nekoupil
i větší průměr ( 16mm na N-ka a PL-ka ) .
Neví někdo náhodou, kde tyhle vrtáky koupit?

Ten vrták do dřeva sice také nějak fungoval ( lépe než klasický ) , ale
tím, že odebíral materiál od kraje ( po obvodu ) se to občas pořádně
zakouslo také. Ale hlavně to udělalo dvě díry a vrták se musel ostřit :-(
Dělají to z nějakého perníku, jak si to lízlo ocelového plechu hned je
to tupé...

JaKub