MECH: Jak na otvory do plechu tl 0,4mm

Zdeněk zdej na atlas.cz
Pátek Říjen 3 07:14:14 CEST 2014

Nedávno jsem zkracoval lamely žaluzií. Je to tenký hliníkový plech. Pak bylo
potřeba udělat nové díry pro vodící lanko.
Vrtal jsem to 9 mm vrtákem do dřeva. Takovým, co má uprostřed hrot a pak
hroty na konci šroubovice. Při pomalém odebírání materiálu se to ani
neprohýbalo ani nekousalo.

Zdeněk

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Kuba Jan
Sent: Thursday, October 02, 2014 10:21 PM
To: HW-news
Subject: MECH: Jak na otvory do plechu tl 0,4mm

Jak děláte otvory do tenkých plechů?
Jedná se mi o díry do krabiček z pocínovaného plechu. Belikost 6,5mm a
9,5mm.
  Koupím hotovou krabičku a scénář je víceméně vždy podobný:
Potřebuji otvor 9,5mm  klasickým vrtákem do oceli to nejde, protože se to
občas ke konci kousne a z krabičky je pak chuchvalec plechu :-( Když to
dopadne, tak má otvor otřepy, které se špatně začišťují.
Při menších otvorech 6,5mm je to lepší, ale musím také zevnitř krabičku
něčím vypokládat a to znamená pokaždé dělat dovnitř přesnou výplň třeba ze
dřeva.
  V profi výrobkách jsou otvory vyseknuté.
Existuje způsob, jak v domácích podmínkách udělat hezkou díru bez nebezpečí
zmuchlání krabičky?
Ano, existují děrovací kleště, ale nejsem ochoten za ně investovat takové
částky, když díru potřebuju jednou za čas.

Díky za nápady...