OT [emocie]: NENAVIDIM PIC!

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Středa Listopad 26 18:03:37 CET 2014

No vidis,

ja som sa toho pri citani datasheetu tak zlakol,
ze som sa rozhodol bcf a bsf na GPIO vobec nepouzit
stalo ma to jeden register navyse a je  to bez problemov

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jan Waclawek
Sent: Wednesday, November 26, 2014 5:56 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: OT [emocie]: NENAVIDIM PIC!

PIC12F683: Pol dna som stravil kvoli tomu, ze bcf/bsf na GPIO urobi RMW nie z vystupneho latchu, ale z vstupu.

Je to sice v datasheete a vedel som o tom, ale som si neuvedomil, ze v uz davno odladenej a zabudnutej casti kodu sa to bcf GPIO niekde robi.

Toto je mimoriadne idiotska vlastnost, ktora bola ako-tak pochopitelna v dobach 16C5x (bo sa tym usetrilo par tuctov tranzistorov), ale rozhodne nie u 12F6xx, a ani nevidim nejaky dovod to kvoli kompatibilite zachovavat.

Mimochodom, toto bolo korektne osetrene uz u 8051 pred 35 rokmi (nemam chut vyhrabavat dokumenty k 8048, ci uz aj tam nahodou nie), a je o tom aj explicitna zmienka v manuali.

wek