OT [emocie]: NENAVIDIM PIC!

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Listopad 26 17:55:38 CET 2014

PIC12F683: Pol dna som stravil kvoli tomu, ze bcf/bsf na GPIO urobi RMW nie
z vystupneho latchu, ale z vstupu.

Je to sice v datasheete a vedel som o tom, ale som si neuvedomil, ze v uz
davno odladenej a zabudnutej casti kodu sa to bcf GPIO niekde robi.

Toto je mimoriadne idiotska vlastnost, ktora bola ako-tak pochopitelna v
dobach 16C5x (bo sa tym usetrilo par tuctov tranzistorov), ale rozhodne
nie u 12F6xx, a ani nevidim nejaky dovod to kvoli kompatibilite
zachovavat.

Mimochodom, toto bolo korektne osetrene uz u 8051 pred 35 rokmi (nemam chut
vyhrabavat dokumenty k 8048, ci uz aj tam nahodou nie), a je o tom aj
explicitna zmienka v manuali.

wek