OT: označení zásilky křehce

Alexandra Svobodová hwnews na zirafoviny.cz
Pondělí Listopad 17 21:33:42 CET 2014


Hezký večer,

	ono všechno má svoje plus i mínus. Jak ČD, tak ČP plní veřejnou službu 
a tudíž vlaky jezdí i tam, kam je žádný soukromník nepošle. A když někde 
po vesnicích soukromníci jezdí, tak jim ztrátovou dopravu dotuje 
stát/kraje/obce, takže si pak s ČD nemají co vyčítat. A že si dělají 
mezi sebou naschvály, to je také pravda. Příkladem budiž Železnice Desná 
a jejich odjezdy ze Šumperku přesně na čas, když přípojný vlak měl 
minutu zpoždění. Nutno připustit, že ČD jim to dělali také. Ustalo to, 
až když lidé hulákali, že to je sprosťárna.

	Stejně tak mají přepravní firmy milión řečí, když mají jet do malé 
obce. Ale dokonce i když mi vezou něco do práce, tak jezdí zásadně až 
odpoledne, protože dopoledne si objedou vnitřní město kde odpoledne musí 
platit za vjezd do některých zón. Tedy tak mi to vysvětloval jeden 
řidič, proč mi vozí balíčky až ve tři hodiny případně později. Dokud to 
vozila pošta, tak nechali zásilku na naší podatelně a byl klid. To 
soukromníci neumějí (nebo spíše nechtějí umět). Teďka to začala vozit 
jiná firma a zatím to vozí kolem poledního, takže jsem celkem spokojená. 
Až na to, že musím trčet v kanceláři a čekat na ně a nemohu vyrazit 
někam do terénu, když je to potřeba. O jisté firmě (pyšnící se tím, že 
blesk je jejich pomalejší brácha) jsem musela jít na jejich depo, 
přestože jsem bydlela v Ústí, ale z práce jsem jezdila až ve čtyři 
hodiny a to oni už nejezdí (no, možná se to již změnilo, té firmě se 
vyhýbám jak to jen jde a zatím se to daří).

	Nemá cenu se zde hádat o tom, co který podnik dělá špatně. Každá firma 
dělá něco špatně, tak to je. Důležité je, aby toho co dělá dobře, bylo více.

	Osobně si myslím, že nedělní večer... vlastně pondělní večer :-) je ta 
nejvhodnější doba na to, uklidnit emoce a začít si povídat o věcech 
příjemnějších :-)

	Saša Svobodová

PS: Pro ČD a.s. nepracuji již od roku 2008 ;-) Přesto nemám ráda, když 
se do nich někdo naváží neoprávněně. Ačkoli důvodů k nespokojenosti je 
často hodně.

PPS: Rychlíkové tratě jsou dotované jen z části, dost vlaků jezdí na 
podnikatelské riziko drah, například vlaky mezi Prahou a Ostravou. Je 
zajímavé, že když Jančura nastavil jízdné pod cenou ČD, tak to bylo v 
pořádku a označovali to jako podnikatelský plán. Když jim ČD udělali 
totéž, tak se to označuje jako nekalá soutěž. Takže ani soukromníci 
nejsou svatí ;-) Vydělali na tom cestující.


Další informace o konferenci Hw-list