OT: Mapa vláčků aneb GRAPP

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Sobota Listopad 15 12:34:45 CET 2014

Zdravim,

> Sasa nic si z toho nerob. U nas je to sialenstvo opacne.
> Tu je zase obsesia linuxom a javou. To by mozno nebolo az tak zle, ale ani
> tie Java veci nefunguju pod Windows, nefunguju ani ked sa na linuxovu
> masinu pripojim cez vzdialnenu plochu z Windows.

Ale to nebude v Linuxu ani v Jave. To bude v tom, jak je to naprogramovane.
Neni mozno pozadovat po autorovi (jiste nekdo lokalni z CERNu), aby tedy,
kdyz byl pouzit multiplatformni nastroj (java), aby to opravdu multiplatformni
bylo ? My jsme takto byli uspesni. Bohuzel jde o tu opacnou stranu, chodi to
v jave pod windows a ne pod Linuxem, ale jelikoz jsme jiz v RFI pozadovali
plne multiplatformni system a vyrobce si jej hrde zelene odfajfkoval, ze jej
ma, tak nyni se skripenim zubu vyvijeji Linux-friendly aplikace :-).

> Ked chcem pracovat musim si nainstalovat virtualnu linuxovu masinu a az
> potom mozem konecne komunikovat s hardware, ktory mam rovno pred sebou :-)
> Pod linuxom samozrejme nefunguje vacsina EDA aplikacii takze aj tak treba
> dalsi pocitac.

No, nevim, ale zkus odhadnout, Balu, o kolik by vzrostl rozpocet CERNu, kdyby
na vsech strojich (vcetne gridu, kde to asi ani neni technicky mozne) bezely
napr. windows. Slevy byste jiste meli velke, ale i tak si to tipuji na
miliony Euro, ktere je snad lepsi nahazet do kvalitnejsich kabelu, lepsich
soucastek a vasich platu :-). A krom toho, nema uz organizace vasi velikosti
a jmena dostatecne silne "tlacitko" na to, aby si vynutila i ty EDA aplikace
bezici pod Linuxem ? Rekl bych, ze i pokud byste oslovili takovy Elnec s tim,
ze koupite tisic jejich programatoru za podminky, ze vyvinou Linuxovy soft, ze
by asi nevahali a pustili se do toho :-).

> Uplne zle...

Ja primarni myslenku naopak vidim jako velmi dobrou. CERN je hodne otevrena
organizace a proto by mela byt prvni v pouzivani otevrenych standardu a jinych
prostredku. Vzpomenmne na web - vzdyt u vas vznikl! A ted si predstav, kdyby
misto napsani vlastniho systemu a jeho venovani celemu svetu vase tehdejsi
"nastenka" vyuzila nejaky proprietarni BBS system, ktere tehdy existovaly
a byly celkem ve velkych firmach rozsirene. Jakpak by dnes asi vypadal
Internet bez toho http:// :-) ?

Pokud to ovsem brzdi cloveka v praci, je tu samozrejme chyba, ale ne
principialni, ale spise jde o typickou lidskou nedokonalost - vidim to,
jako by to programovali "francuzski robotnici". Tak kdyz je umis protahnout
rakoskou za to, ze Ti znici koax spatnym pripaskovanim, proc je stejne
neprotahnes, kdyz Ti nefunguje program, jak by mel ?

Zdravi Pavel