Jak vyrobit prototyp levneji a rychleji diky 3D tiskarne

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Sobota Listopad 8 20:26:53 CET 2014

Korunky se ale přece dávno tisknou! Já tento víkend vyvíjím držáky na bezpečnostní IP kamery. Jednu potřebuju umístit na zářivkové těleso na válcovou plochu. Druhou potřebuju dát prostřednictvím kulového kloubu na část klenby (čili zcela šikmou zeď).
Samozřejmě by se asi nějaký ten držák s kulovým kloubem dal sehnat a nějaký mezikus mezi tu válcovou plochu a kameru nechal od někoho vyrobit na zakázku. Ale cena?
Já jsem na tom svém řešení strávil cca 4 hodiny času v CADu a tiskárna zhruba dalších 5-6 při tisku (s mojí cca 3/4 hodinou asistence).
Kdybych si za to řekněme počítal 300 Kč na hodinu, tak i se spotřebou energie a materiálu se to vejde do 1500 Kč.

Myslím, že už jen samotný kulový držák by vyšel dráž, kdyby se měl někde koupit, a zakázková výroba toho válcového mezikusu by se šplhala úplně někam jinam. Ty korunky se sice nekutálejí do mé kapsy, ale až budu potřebovat koupit třeba nějaké zařízení pro výuku nebo na školní síť, budu mít možnost tuto úsporu využít. Takže nesouhlasím, RepRap umí tisknout i korunky :-))

Jakub Šerých