STM32F030 podtaktování

Lukas Osmancik losmancik na unites.cz
Středa Listopad 5 07:52:20 CET 2014

Zdravím,

Již jsem něco kolem podtahování F030 řešil na ST.com. Tak se chci zeptat,
zdali s tím má někdo zkušenosti.

Mám takovou představu v mé aplikaci, že pokud potřebuji výpočetní výkon, tak
zvýším takt na

nominální hodnotu a při nepotřebě výpočtů snížím takt, pro snížení spotřeby.

Low power módy sice existují, ale probouzecí zdroje jsou (pro tuto řadu) v
nehlubším uspání omezené.

Pro mne je se zdá výhodnější to nechat běžet pomalu. Řada STM32L to má
vychytanější, ale zatím vychází 2x dražší než value line.

Už jsem si vyjasnil (díky JW), že PLL má omezení. Nelze dát libovolný
RCC_CFGR2_PREDIV1_XXX, PLL nevystaví flag, že je ready.

Dle datasheetu:

PLL input clock 1 -24MHz

PLL multiplier output clock 16 - 48MHz

Je zváštní, že excelovský konfigurační tool na mě řve a nenechá nastavit
hodnotu externího krystalu menší než 4MHz.

Jaký krystal tedy mohu zapojit? Moje představa je 1MHz.

Pokud ve wizard módu nechám default krystal 8MHz, tak nastaví prediv=2 a
pllmul=2

což vychází na PLL multiplier output clock=8MHz - není to v rozsahu 16 -
48MHz. Z toho jsem lehce zmaten.

Díky

Lukáš Osmančík