em::blocks - zkuste

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Listopad 1 01:29:30 CET 2014

Děkuji, Makefile to opravdu umí použít.

Ale zápas s debugem zoufale prohrávám. Nemůžu ho přinutit
k tomu, aby nastartoval GDB server (v tomto případě STLinkGDB).
A i když ho nastartuju ručně, tak se k němu to IDE nepřipojí.

Taky jsem nepochopil větu pana Buchty: "GDB ma treba primo
podporu STLINK takze s nim funguje bez OpenOCD svizne a
spolehlive".
Vypadá to, že by se měl spouštět program STLinkGDB.exe, což
je prostě jen další GDB server, ke kterému se pak připojí normální
GDB. Takže jen místo OpenOCD.exe se spustí STLinkGDB.exe,
a jedinou "výhodou" je to, že je to ošizené a umí to zřejmě jen
procesory od STM.

Já bych hrozně chtěl už jednou najít nějaký přinos těch integrovaných
IDE, ale pořád se mi to nedaří (to je asi to fetování rtuti v dětství).
Přínos v nutnosti naklikat v nějakých wizardech nový projekt pro každý
další kompilovaný program teda opravdu nevidím. Přece nakopírovat
jediný soubor Makefile je nesrovnatelně rychlejší a jednodušší.
Jako editor to asi funguje slušně, ale to prakticky stejně dneska umí
i spousta programů, které si říkají editory a ne IDE.

Takže jako jediný skutečný přinos bych viděl komfortnější ovládání
debuggeru, protože tady je příkazový řádek trochu nepraktický (pracný).
A univerzální nadstavby nad GDB, např. Insight, bohužel skomírají.
Ale jako naschvál mi zrovna ten debug nefunguje.

Jak to mám udělat, aby pro mě konečně začaly být integrované
vývojové prostředky přínosem a ne něčím, kde jenom trávím spoustu
času zjišťováním jak to autor myslel?
Help, please.

PL