Zahradnik se bavi

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Středa Květen 28 11:53:24 CEST 2014

Mě na tom vadí, že se k zažitým výrazům byť  i nejsou ryze českého
původu - ale jak jste správně podotknul  od _nepaměti_ zažité
postupně "vkrádají" další takové výrazy - anglického původu.
Možná je to dané tím, že se angličtina v současnosti učí jako hlavní jazyk.
Ty výrazy možná sice budou pro další generaci také "zažité" a normální,
ale já mám dneska možnost to ovlivnit.
A třeba zrovna slovo  čokoláda pochází již od Aztéků a když se hmota
jako taková dostala do našich míst. Prostě ten název přejali, protože
původní žádný nebyl.
Já třeba nejezdím na teambuldingy ale na firemní setkání, protože pro to
máme původní a zažitý výraz ......  a těch případů je stovky.
Už moje prababička čokoládu znala ale kdybych jí řekl, že jedu na
teambulding určitě nebude vědět o co jde.
Nechci si  hrát na nějakého "brusiče jazyků" ale za pár století se tu
bude mluvit česko-anglicky, nebo spíš anglicko-česky.
Nejhorší na tom je, že už jsem tím i proti své vůli taky načíchnul, a
občas mi taky něco na ten způsob ulítne :-(