Rizeni rychlosti DC motoru tyristorem

"Ing. Libor Konečný" support na mikrovlny.cz
Čtvrtek Květen 22 21:08:59 CEST 2014


Zdravim
Dekuji za zajem, ale zustanu u mosfetu, pripadne u hotove ridici 
jednotky, kterou mi nabidl jeden clen konference.
Potreboval jsem neco rychle ubastlit ze zasob, najit neco podobneho z 
netu, ale bastleni v tomto pripade bude drazsi nez cesta jina.

Typ voziku ted z hlavy nevytrepu, je to YALE z roku 2005 s trakcni 
baterii 12V a tusim 300Ah, zdvih 1.8m a max hmotnost nakladu  cca 1 tuna.

LK



Dne 22.5.2014 8:35, Jiří Majzlík Němeček napsal(a):
> Přepínání směru bych udělal dvěma stykači - když Vám prohoří 
> elektronika, pořád tam bude ještě jedno místo k rozepnutí.
>
> Co je to za vozík, paleťák? Udělat řízení z FETů by nemusel být takový 
> problém, na 12 V by se daly použít FETy třeba ze základní desky PC.
>
> Do r. 2005 jsem dělal opraváře manipulační techniky a v té době se (u 
> klasických vysokozvižek) téměř výhradně používaly tyristorové měniče. 
> Vozíky měly baterie 80V a MOSFETy na takové napětí se moc nenosily. 
> Řízení bylo analogové, většinou od GE.
>
> Jen vozíky BT měly superkomplexní řídící systém - byl v tom obrovský 
> procesor, cca stovka FETů na chladiči 80x25 cm, chlazení dvěma 
> ventilátory... Perfekt bylo, že to mělo automatickou rekuperační 
> brzdu, menší nevýhoda byla v tom, že když to řidič pořádně rozjel s 
> nákladem a zabrzdil, komplet to prohořelo. FETy nejspíš nepřenesly 
> teplo na chladič, 80 V se dostalo přes budiče do řízení a z větracích 
> otvorů se vyvalil kouř. Cena jednotky - něco kolem 220 kKč. Výrobce 
> taky Itálie.
>
> JMN
>
>
>
> Dne 21.5.2014 14:40, "Ing. Libor Konečný" napsal(a):
>> Zdravim
>>
>> Jelikoz mi elektricky manupulacni vozik na 1 tunu odesel do vecnych 
>> lovist, tedy jen ridici elektronika, potrebuji neco promtne vyresit.
>> Vyrobce (Italie) nema ani schema ani nahradni, nebo respektive je 
>> neochoten neco vubec resit.
>>
>> Bohuzel je 12 V na trakcni baterii 300A proto tedy mam dve moznosti z 
>> nichz ani jedna neni rychla.
>> Budto koupit od cinana nejakou PWM   jednotku, a verit ze bude 
>> pouzitelna a vydrzi,ale tam je absence rizeni,musel bych stejne 
>> udelat vlastni  na zaklade ovladacich tlacitek.
>> Nebo ubastlit neco vlastniho, bohuzel proudy uz jsou na me moc velke 
>> a jak takovy odvazlivec zase nejsem , a zatim jsem nic takoveho 
>> neresil, zkusenosti nemam.
>> Napad : koupit novy vozik nebo starsi je taktez vzhledem k cene 
>> voziku nevyhodny ;-) Ostatni veci jsou na nem znacne zachovale a 
>> funkcni.
>>
>> Motor je DC 12V komplet s prevodovkou a obeznym kolem s gumovym 
>> potahem primo dole pripojen na medenych kabelech PRUMERU cca 10 mm.
>>
>> Napadla me tedy jedna vec zda by plynuly rozbeh  motoru neslo 
>> jednoduse vyresit tyristorem (tech  mam i s chladicem  nekolik ze 
>> svareciho agregatu).
>> Na netu jsem nasel jen 
>> http://www.eleccircuit.com/dc-motor-controller-diagram-with-scr-and-cmos-ic/
>>
>> Jake jsou nevyhody tohoto rizeni? Ztrata bude podtstane vyssi nez u 
>> nejakeho FEtu.
>> Nebo hledam spatne a ve skutecnosti existuje vice zapojeni i na tak 
>> velky proud?
>>
>> Je tato myslenka zcestna nebo jen enegeticky nevyhodna ?
>> Pripadne ma nekdo nejaky tip na PWM jednotku 12V cca 150 A se vstupem 
>> rizeni smeru a otacek (staci i jen ty otacky) smer muze prepout rele.
>>
>>
>> Dekuji
>> LK
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>



Další informace o konferenci Hw-list