Rizeni rychlosti DC motoru tyristorem
Jiří Majzlík Němeček
jirry na centrum.cz
Čtvrtek Květen 22 08:35:34 CEST 2014
Přepínání směru bych udělal dvěma stykači - když Vám prohoří
elektronika, pořád tam bude ještě jedno místo k rozepnutí.
Co je to za vozík, paleťák? Udělat řízení z FETů by nemusel být takový
problém, na 12 V by se daly použít FETy třeba ze základní desky PC.
Do r. 2005 jsem dělal opraváře manipulační techniky a v té době se (u
klasických vysokozvižek) téměř výhradně používaly tyristorové měniče.
Vozíky měly baterie 80V a MOSFETy na takové napětí se moc nenosily.
Řízení bylo analogové, většinou od GE.
Jen vozíky BT měly superkomplexní řídící systém - byl v tom obrovský
procesor, cca stovka FETů na chladiči 80x25 cm, chlazení dvěma
ventilátory... Perfekt bylo, že to mělo automatickou rekuperační brzdu,
menší nevýhoda byla v tom, že když to řidič pořádně rozjel s nákladem a
zabrzdil, komplet to prohořelo. FETy nejspíš nepřenesly teplo na
chladič, 80 V se dostalo přes budiče do řízení a z větracích otvorů se
vyvalil kouř. Cena jednotky - něco kolem 220 kKč. Výrobce taky Itálie.
JMN
Dne 21.5.2014 14:40, "Ing. Libor Konečný" napsal(a):
> Zdravim
>
> Jelikoz mi elektricky manupulacni vozik na 1 tunu odesel do vecnych
> lovist, tedy jen ridici elektronika, potrebuji neco promtne vyresit.
> Vyrobce (Italie) nema ani schema ani nahradni, nebo respektive je
> neochoten neco vubec resit.
>
> Bohuzel je 12 V na trakcni baterii 300A proto tedy mam dve moznosti z
> nichz ani jedna neni rychla.
> Budto koupit od cinana nejakou PWM jednotku, a verit ze bude
> pouzitelna a vydrzi,ale tam je absence rizeni,musel bych stejne udelat
> vlastni na zaklade ovladacich tlacitek.
> Nebo ubastlit neco vlastniho, bohuzel proudy uz jsou na me moc velke a
> jak takovy odvazlivec zase nejsem , a zatim jsem nic takoveho neresil,
> zkusenosti nemam.
> Napad : koupit novy vozik nebo starsi je taktez vzhledem k cene voziku
> nevyhodny ;-) Ostatni veci jsou na nem znacne zachovale a funkcni.
>
> Motor je DC 12V komplet s prevodovkou a obeznym kolem s gumovym
> potahem primo dole pripojen na medenych kabelech PRUMERU cca 10 mm.
>
> Napadla me tedy jedna vec zda by plynuly rozbeh motoru neslo
> jednoduse vyresit tyristorem (tech mam i s chladicem nekolik ze
> svareciho agregatu).
> Na netu jsem nasel jen
> http://www.eleccircuit.com/dc-motor-controller-diagram-with-scr-and-cmos-ic/
>
> Jake jsou nevyhody tohoto rizeni? Ztrata bude podtstane vyssi nez u
> nejakeho FEtu.
> Nebo hledam spatne a ve skutecnosti existuje vice zapojeni i na tak
> velky proud?
>
> Je tato myslenka zcestna nebo jen enegeticky nevyhodna ?
> Pripadne ma nekdo nejaky tip na PWM jednotku 12V cca 150 A se vstupem
> rizeni smeru a otacek (staci i jen ty otacky) smer muze prepout rele.
>
>
> Dekuji
> LK
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
Další informace o konferenci Hw-list