OT: Uroven studentu, reseni projektu

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Úterý Květen 20 16:34:07 CEST 2014

Ak sa nemylim, este tak pred 2-3 rokmi ste boli tiez student. Takze
velmi dobre viete ze student sam od seba nic neurobi.

Pedagog ho musi viest, niektorych velmi pevnou rukou. Na zaciatku
semestra navrhnut plan postupu a v pravidelnych intervaloch
zodpovedajucich zlozitosti ulohy kontrolovat progres. Kontrolovat
neznamena ze sa spytam ako to ide, ale so studentom si aspon na pol
hodinu - hodinu sadnut nech mi ukaze kam sa dostal a konzultovat ako dalej.

Pracu aj vysledky si treba precitat, studentovi na zaciatku vysvetlit
ako sa maju kreslit grafy, schemy a obrazky, ako pisat text, spravne
citovat a podobne. K procesu tvorby pristupovat aktivne a neocakavat ze
sa stane zazrak.

Aby som len neremcal, skolenie buducich inzinierov beriem aktivne. Nie
som profesionalny ucitel, takze zvladam max. 1 studenta rocne. Tento rok
som viedol jednu diplomovku na dialku, student bol na Slovensku a osobne
sme sa stretavali raz za mesiac. Pracu mal hotovu tri tyzdne pred
terminom. Este vravel ze ho spoluziaci nenavidia, lebo niektori
nenapisali este ani ciarku :-) Vysvetlujem im ze praca musi byt
dostatocne kvalitna na to aby som sa nemusel hanbit za to ze tam mam
moje meno. Inak to nepodpisem.

V pripade univerzity a "profesionalnych" ucitelov je to to iste, akurat
si treba vyhradit 2-3 dni mesacne na konzultacie a vedenie prac.
Akekolvek vyhovorky, ze je vela studentov a malo casu su
neakceptovatelne. Podobne je to aj na strednej skole s praktickymi
maturitami, to s cim zacala Sasa. Ak chcete kvalitu, jeden veduci
nezvladne viac ako niekolko prac za semester.

b.

pre ukazku tu su tri posledne prace
https://cds.cern.ch/record/1472676/files/CERN-THESIS-2011-253.pdf
https://cds.cern.ch/record/1615604/files/CERN-THESIS-2013-165.pdf
https://cds.cern.ch/record/1472676/files/CERN-THESIS-2011-253.pdf

stvrta, ta na dialku, o rozsireni frekvencneho rozsahu vektoroveho
analyzatora sieti do pasma X sa bude obhajovat o 3 tyzdne. Potom poslem
linku.