Re: Úroveň maturantů

Robert Baranka hwlist na centrum.sk
Pondělí Květen 19 21:54:10 CEST 2014

maturita?

v pracovných dňoch stretám elektro ing (absolvent žilinskej VŠ, a to si ju o
pár rokov predĺžil), ktorému to nič nehovorí dodnes :-(
keď sme zisťovali, čo sa tam vlastne učil, bolo nám vysvetlené, že on je
"trakčný" inžinier (asi pre napájače dopravných prostriedkov ohmov zákon
neplatí)

v laboratóriach katedry mechatroniky trenčianskej univerzity zistili, ze
nomogramy a vzorce k 555 su nepravdivé, lebo skutočná frekvencia
multivibrátora sa nezhoduje s vypočítanou
k záveru (s požehnaním "personálu" - spojiť pomenovanie jeho funkcie so
slovom učit mi nedá) došli bez toho, aby odmerali skutočné hodnoty súčiastok
a zamysleli sa nad presnosťou použitých prístrojov...

Robo

----- Original Message -----
From: "Pavel Kořenský" <pavel.korensky na dator3.cz>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, May 19, 2014 7:55 PM
Subject: Re: Úroveň maturantů

Ehm. Ohmův zákon ??
Ale není mi úplně jasné, jak by u Ohmova zákona mohl někdo plavat u
maturity.  Chápal bych to u složitějších obvodů, kde jsou kondensátory,
cívky a obecně se počítá v oboru komplexních čísel, v tom se často
chybuje. Ale Ohmův zákon jsou pouhé zlomky, tedy učivo řekněme páté
třídy ZŠ. Co by chudák maturant dělal, kdyby si vytáhl z pytlíku něco,
co nedejbože obsahuje derivace či dokonce takový ten zakroucený hen tý
oný, integrál... ?

Zdraví PavelK