Preselektor pro pasmo PMR

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Úterý Květen 13 16:49:49 CEST 2014

Idealni sehnat dutinu z NMT zarizeni a malou cepickou preladit.
http://jaku.ic.cz/Dutina/
Nebo vytvorit interdigitalni filtr, inspirace vcetne odkazu na sw treba
zde :
http://www.ok2kkw.com/00000104/preselector/bpf_23cm.htm
Rozmerove to ovsem je ve srovnani s radiem ponekud neskladne a
predpoklada to provoz ze staleho mista.
Vim ze par lidi to resilo helical antenou, ladenou na PMR kmitocty,
ovsem potlaceni je nedostatecne, para z CDMA nebo okolnich sluzeb
spolehlive radio zablokuje. Mimochodem ta "rucka" neni klacicke
koncepce  se smesovacem a 1MF, smesovac +2MF , demodulace , ale radio je
tvorene SDR technologii
s nulovym filtrem na vstupu :-(

Obecne cim kvalitnejsi preselekce, tim drazzsi a vetsi.  Lze pouzt napr
helical filtry, ale maji vyssi vlozny utlum.
http://www.ebay.ca/itm/Helical-filter-430mhz-3pcs-4-50-item-1329-/390174299658
Nektere PMR stanice mely ( v dobach kdy se to delalo poctive a nic
nesulilo ) na vstupu SAW filtr pro 446MHz, mozna by se dal nekde sehnat.
Jenomze prez nej nemuzete vysilat, musel by se pri TX preklenout/
vyradit. Ale podle me nejlepsi reseni, vlozny utlum do 2dB je OK.
Ta NMT dutina je ovsem "komfortnejsi" , da se preladit , da se prez ni
vysilat a ma krokovy motor na ladeni.
  http://www.oscilent.com/catalog/Category/rf_saw_filter_446.htm
http://adsean.en.alibaba.com/product/750876726-215240633/KONY_Saw_filter_446MHZ.html