Preselektor pro pasmo PMR

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Květen 12 23:01:32 CEST 2014

Zdravim,

kolega mi vrazil do ruky cinske radio Baofeng UV-5R s tim, ze by ho
chtel pouzivat primarne v PMR pasmu (ano, cosi tusim o nedodrzovani GP -
vymenna antena, 1W/5W vykonu v pasmu, kde je povoleny 0.5W a tak
podobne). Protoze je to potvora relativne chytra (sken, dualni prijem
atd.), docela rad by ho "umravnil", aby se alespon technicky do
povolovacich mezi vesel.

Napadlo mne, ze by -protoze prijimac je sice pomerne slusne citlivy, ale
s mizernou selektivitou, takze se necha zahlusit v podstate cimkoliv- by
problem mohl vyresit nejaky preselektor pro tech 446MHz, kdy pri prijmu
by vyselektoval pozadovane pasmo a pri vysilani skrz nej by zpusobil
pozadovany utlum. Mechanicky bych to videl na kus nejake trubky s SMA
konektory na obou koncich a jen by se to vesroubovalo mezi radio a antenu.

Bohuzel moje merici technika nejak uplne nepodporuje praci na techto
kmitoctech (s trochou dobre vule jsem schopny neco merit ci ukazovat o
rad niz), tak koukam, jestli nekde neexistuje nejaky vhodne priohnutelny
produkt nebo nejaka rozumne priohnutelna konstrukce, ale zase bych dost
nerad nejakou nelinearitou v bastlu produkoval hromady harmonickych a
ruseni nekde mimo pasmo.

Ma tohle rozumne reseni?

Pavel Kutina