OT Modem ADSL

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Úterý Květen 13 16:27:18 CEST 2014

> No, ja nevim, ale osobne bych VZDY (pokud je to jen mozne) kupoval
> modem od nekoho jineho, nez od operatora a to z principu.

Uz z principu je idealni konkretne ten Huawei, protoze sit je z 90
procent na stejnem HW.
Navic ma telefonica v modemech "custom" FW, sity  tak, aby dokazal
vyuzit co nejlepe vlastnosti linky a profilu nastaveneho na DSLAMech.
Ano ADSL, ADSL2/+ , a VDSL jsou standardy, ktere by mely zajistit
kompatibilitu s cimkoliv, nicmene nedavno se upravovala treba doba,
po kterou modem komunikuje s DSLAMem v dobe hanshakingu nez se na to
vybodne. A k tomu je novy FW do VDSL modemu.
To same "edhanced" profil dopredneho kodovani kvuli multicastu,
kompatibilita v VPN atd..

Já mám na modemu uptime momentálně 36 dní, a to nejspíš díky hw vypnutí
modemu.
Kdyz jsem nasadil kvalitni nemecky FRITZ, sice to bylo stabilni, ale
modem pouzival mnohem mensi sirku pasma
( mene nosnych) a max. rychlost se zmensila cca na polovinu, latence pak
dvojnasobne.

> Operatori totiz delaji ruzne svinarny, jako napr. ze si nechaji
> zadni vratka k modemu/routeru (udajne kvuli technicke podpore,
> ale prakticky tim maji otevrenou cestu primo do lokalni site
> a muzou skodit jak se jim zamane).
A wifi operatori nevidi do "klienta" ?  Tam je to snad nutnost, aby se
dala diagnostikovat sit.

Kdyz jsem mel docasne wifi pripojeni na chalupe, ani jsem nemel do
zarizeni pristup :-(