OT Modem ADSL

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Úterý Květen 13 12:07:12 CEST 2014

On Tue, May 13, 2014 at 11:29:47AM +0200, AZe wrote:
> Petře dík, zatím probíhá těžké jednání s oním úžasným
> servisem outů, který každou hodinu tvrdí něco jiného. Kolem půl
> desáté nabízeli modem Comtrend VR-3026e v2 za nějakých 984Kč s DPH,
> nebo za stejnou cenu Zyxel 660HN. Zvolil jsme Comtrend. Teď už prý jen
> Zyxel. Prý je ten Comtrend příliš drahý a je na nás "moc" a prý by
> "nestíhal" (tvrzení technika outů). Nevím, co by nestíhal. Rázně
> jdem Zyxel odmítl, Comtrend má mimo jiné dvě externí wifi antény a
> až 100mW, Zyxel má jen interní. Comtrend prý jedině za 1799, nebo si
> [...]

No, ja nevim, ale osobne bych VZDY (pokud je to jen mozne) kupoval
modem od nekoho jineho, nez od operatora a to z principu.

Operatori totiz delaji ruzne svinarny, jako napr. ze si nechaji
zadni vratka k modemu/routeru (udajne kvuli technicke podpore,
ale prakticky tim maji otevrenou cestu primo do lokalni site
a muzou skodit jak se jim zamane).

Dalsi vec je SIP ALG, ktere vetsinou znamena, ze kdyby clovek
chtel pouzivat internetovou telefonii pres jineho providera,
tak to "nevysvetlitelnym" zpusobem nebude fungovat.
(Setkal jsem se v Nemecku napr. s tim, ze Deutsches Telekom distribuuje
*DSL modemy se zapnutym SIP ALG, ktere nejde vypnout, predpokladam,
ze u nas byvaly monopolista bude delat podobne svinarny.)

Nebo jsem se setkal s tim, ze ADSL modem od providera blokoval port
80 do WAN, takze ho nebylo mozne pouzit pro sve ucely.

Takze pro me plati: modem beru jen od tretih stran.

P.T.