Meranie napatia na baterke STM32F4xx - hadanka

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Březen 6 22:08:17 CET 2014

Bingo!

Pocas merania neberiem 8mA, ale ta baterka je jednak prtata CR1225 (t.j.
kapacita asi 15-20% toho co ma "klasicka" CR2032 a ), a druhak uz tam ma
nabehaneho asi poldruha roka, pricom ta doska bola vacsinu casu odlozena
bokom (t.j. hodiny isli z baterky). Napovedou k tomu, ze ta baterka je uz
na konci zivota, t.j. ma aj zvyseny vnutorny odpor, malo byt aj to napatie
merane merakom - nova bezna CRxxxx ma okolo 3.1V a ked to klesne pod 3V,
obvykle je uz blizko konca.

Kedze napatie baterky moze byt vacsie ako napajacie napatie (bo baterka je
typicky Li 3V, ale ak je treba malu spotrebu za jazdy tak napajanie moze
ist dole az na 1.8V), tak je na ADC privedene cez delic, a ten je
(pravdepodobne kvoli tomu, ze v CMOS je problem robit velkoohmove odpory)
asi 50kOhm, t.j. to meranie berie asi 60uA. Ten vnutorny odpor je teda uz
cca 10kOhm. Pritom samotne RTC berie typicky okolo 1uA, takze aj ta uz
dost vymlatena baterka este bez problemov tie hodiny pozenie nejaky ten
tyzden...

No a kedze to meranie cez ADC trva 10us (samotny prevod trva omnoho menej,
ale datasheet vyzaduje 10us vzorkovaci cas na ustalenie) raz za uhorsky
rok, na napati meranom merakom sa to neprejavilo...

Celkom mily problem, zabil som s nim dopoludnie, takze dufam, ze tym
niekomu usetrim cas, ak na nieco podobne narazi...

Inak ten vnutorny odpor je vidiet napriklad aj ked sa clovek pokusa merat
napatie na tej baterke a drziac ju rukou ju zatazuje cez seba...

wek