Co se mi libi na 3D tisku - Zahradnik se bavi

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Středa Červen 25 21:27:29 CEST 2014

Néééé. Mimo konferenci nééééé.
 Míra

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr
Zahradnik
Sent: Wednesday, June 25, 2014 7:45 PM
To: HW-news
Subject: Re: Co se mi libi na 3D tisku - Zahradnik se bavi

Původní zpráva ze dne 25.6.2014 od ok1uga na volny.cz:

> Když už je tu tato debata, tak se zeptám na věc která mi vrtá hlavou.
> Když vidím výtisky z 3D tiskáren tak vypadají buď až podezřele pěkně
> nebo naopak mají velmi hrubou strukturu - je na nich velmi hrubě
> srukturovaný povrch po jednotlivých vrstvách. Viz např.
> sovičky od pana Zahradníka.

Tak ono záleží, co to znamená velmi hrubě strukturovaný povrch. Ty sovy jsou
tištěné tryskou 0,35 mm (to je tedy posun v horizontálním
směru) s výškou vrstvy 0,25 mm. Sovy mají kulatý tvar, takže musí být takto
strukturované. Dá se tisknout i s nižší výškou vrstvy, samozřejmě. Také
záleží na materiálu, když se to vytiskne ABS a pak se použije aceton, je z
toho klidně hladký povrch.

> Neumím si představit že bych takovou technologií tiskl třeba ozubená
> kola a podobné jemné věci. Přesto je ale web plný tištěných ozubených
> kol a podobných jemných mechanických věcí

Ano, ozubená kola se běžně tisknou. I do tiskáren do extrudéru. A tiskárny
pak tisknou :-)

> - viz např. stojánek na vrtáky pana Zahradníka kde ta povrchová
> struktura tolik vidět není. Čím je to způsobené ? lze povrch ovlivnit
> nějakým nastavením - napadá mě třeba rychlost tisku a pod.
> ?

Vliv má všechno. Světlost trysky, výška vrstvy, přesnost a vůle mechaniky i
ta rychlost.

> Docela by se mi 3D tiskárna líbila a cena těch Rebelů od pana
> Zahradníka se mi líbí. Ovšem rád bych věděl jaké jsou reálné výsledky.
> Videa od p. Zahradníka s potěšením sleduji, ale bohužel jsem se z nich
> zatím nic podstatného nedozvěděl. Ta kže to třeba můžete brát jako
> námět na příští video :-) Nebo sérii detailních fotografií na kterých
> by byly vidět vytištěné výrobky abychom získali představu co je a není
> možné dostupnou 3D technologií vytisknout.

Tohle na videu nebo na fotkách nikdy pořádně neuvidíš, protože některé
materiály se blbě fotí (třeba zrovna ty sovy ze žlutého PLA) a také to dost
mate. To musíš mít v ruce. Můžu ti něco vytištěného poslat, můžu ti
vytisknout něco tvého, co bys rád tisknul, můžeme si o tom promluvit.
Zkušenosti mám, tak ti dokážu říct, co to umí a kde jsou problémy. Ozvi se
klidně mimo konferenci a probereme to.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem