Zahada ridici jednotky (?)
Tomas Chvatal
tchvatal na fordiag.cz
Pátek Červen 20 19:05:31 CEST 2014
U Fordu to takto urcite neni.
Mrknete treba sem
https://www.youtube.com/watch?v=X0c8deyX6S8
Je to Mondeo s Duratecem, takze auto od cca 2003 nahoru.
Teplota vody 40 st. a zavrena smycka (kontrolka vpravo dole misto cervene zelena) neni problem.
>To co pisete dale je takrikajice nemozne
Opak je pravdou. Drive to tak bylo, ale u auto 199x. Dnesni prastene emisni normy prikazuji delat
sekundy po startu takove vylomeniny jako napr. ochudit smes a vyssi teplotou pak
prohrat drive katalyzator a lambdu.
Zrovna napr. ten Duratec beha bezne chvilku po startu skutecne v chude smesi.
Na videu si vsimnete:
1, hned po startu je nastavena chudsi smes (LAMBSE vpravo nahore je vyssi jak 1.00)
2, predstih (dole) je 0 st. a nekdy i zaporny - horeni smesi az ve vyfuku.
Obe veci nemaji pro klidny beh studeneho motoru zrovna dobry dopad a presto to tak je nastaveno.
Emise ... predpisy ... emise ... predpisy. :-)
S nechcipanim a klidnym behem studeneho motoru se proste inzenyri musi poprat uz jinak.
s přáním hezkého dne / Best regards
Tomáš Chvátal
tchvatal na fordiag.cz
----- Původní zpráva -----
Od: Radek Sztwiorok
Komu: HW-news
Odesláno: 20. června 2014 18:39
Předmět: Re: Zahada ridici jednotky (?)
Ano obecne vsechny starsi auta maji otevrenou smycku az do cca 60°C. Alespon u tech co jsem tady opravoval to byvalo zvykem. Je tam jeste jedna podminka ze pokud je teplota dosazena, ale motor nebezi urcity cas tak se ceka na bud prvni prekmit nebo je to casove omezeno.
To co pisete dale je takrikajice nemozne neb by se toho prekmitu nemusel motor dockat pri hodne studenem motoru neb probiha obohaceni vramci sytice, ktery ukoncuje svoji cinnost prave kolem tech 60°C(typicky motory opel,ford starsiho data)
U primovstrikovych motoru je to trosku jinak tam uz se programatori dosti vybourili a je tam palivova mapa snad na kazdy mozny i nemozny stav. Ale stejne pokud nenahrejete vyhrivanim(at uz ohrivacim clankem nebo odpadnim teplem)clanek at sirokopasmove tak i uzkopasmove sondy tak stejne nemerite.
Dale je posuzovana i vzdalenost lambdy od svodu. U novejsich motoru je sonda umistena hned za svody a katalyzator je par centimetru za spolecnym spojenim svodu. U starsich motoru byvala sonda pod autem a tam se nahrivala dosti pomaleji odpadnim teplem. Pak je posuzovan stav cinnosti katalyzatoru opet novejsi motory majici dve lambdy a tam se zase musi pockat na nahrati zadni lambdy za katem neb by kecala do upravy delky vstriku. Technicky vzadu je predni sonda sirokopasmova neboli merici primo obsah zbytkoveho kysliku(meri se cerpaci proud nutny na dorovnani hodnoty nerstnova mustku na hodnotu 450mV coz je lambda 1) a zadni je uzkopasmova ci znameji pojmenovana dvoubodova.
Ale treba se muzu mylit.
RS
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20140620/2f5c8fca/attachment.html>
Další informace o konferenci Hw-list