<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META content="text/html; charset=iso-8859-2" http-equiv=Content-Type>
<META name=GENERATOR content="MSHTML 8.00.6001.23588">
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY dir=ltr bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT size=2>U Fordu to takto urcite neni.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2>Mrknete treba sem</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2><A 
href="https://www.youtube.com/watch?v=X0c8deyX6S8">https://www.youtube.com/watch?v=X0c8deyX6S8</A></FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2>Je to Mondeo s Duratecem, takze auto od cca 2003 
nahoru.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2>Teplota vody 40 st. a zavrena smycka (kontrolka vpravo dole 
misto cervene zelena) neni problem.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT size=2>>To co pisete dale je takrikajice nemozne</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT size=2>Opak je pravdou. Drive to tak bylo, ale u auto 
199x. Dnesni prastene emisni normy prikazuji delat </FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2>sekundy po startu takove vylomeniny jako napr. ochudit smes 
a vyssi teplotou pak</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2>prohrat drive katalyzator a lambdu.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2>Zrovna napr. ten Duratec beha bezne chvilku po startu skutecne 
v chude smesi.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2>Na videu si vsimnete:</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2>1, hned po startu je nastavena chudsi smes (LAMBSE vpravo 
nahore je vyssi jak 1.00)</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2>2, predstih (dole) je 0 st. a nekdy i zaporny - horeni smesi 
az ve vyfuku.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT size=2>Obe veci nemaji pro klidny beh studeneho motoru zrovna dobry 
dopad a presto to tak je nastaveno.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2>Emise ... predpisy ... emise ... predpisy. :-)</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2>S nechcipanim a klidnym behem studeneho motoru se proste 
inzenyri musi poprat uz jinak.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2></FONT> </DIV>
<DIV>s přáním hezkého dne / Best regards<BR>Tomáš Chvátal<BR><A 
href="mailto:tchvatal@fordiag.cz">tchvatal@fordiag.cz</A><BR></DIV>
<BLOCKQUOTE 
style="BORDER-LEFT: #000000 2px solid; PADDING-LEFT: 5px; PADDING-RIGHT: 0px; MARGIN-LEFT: 5px; MARGIN-RIGHT: 0px">
  <DIV style="FONT: 10pt arial">----- Původní zpráva ----- </DIV>
  <DIV 
  style="FONT: 10pt arial; BACKGROUND: #e4e4e4; font-color: black"><B>Od:</B> <A 
  title=sztrad@gmail.com href="mailto:sztrad@gmail.com">Radek Sztwiorok</A> 
  </DIV>
  <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Komu:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz 
  href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</A> </DIV>
  <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Odesláno:</B> 20. června 2014 18:39</DIV>
  <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Předmět:</B> Re: Zahada ridici jednotky 
  (?)</DIV>
  <DIV><FONT size=2></FONT><FONT size=2></FONT><BR></DIV>
  <DIV><FONT size=2 face=Arial>Ano obecne vsechny starsi auta maji 
  otevrenou smycku az do cca 60°C. Alespon u tech co jsem tady opravoval to 
  byvalo zvykem. Je tam jeste jedna podminka ze pokud je teplota dosazena, ale 
  motor nebezi urcity cas tak se ceka na bud prvni prekmit nebo je to casove 
  omezeno.</FONT></DIV>
  <DIV><FONT size=2 face=Arial>To co pisete dale je takrikajice nemozne neb by 
  se toho prekmitu nemusel motor dockat pri hodne studenem motoru neb probiha 
  obohaceni vramci sytice, ktery ukoncuje svoji cinnost prave kolem tech 
  60°C(typicky motory opel,ford starsiho data)</FONT></DIV>
  <DIV><FONT size=2 face=Arial>U primovstrikovych  motoru je to trosku 
  jinak tam uz se programatori dosti vybourili a je tam palivova mapa snad na 
  kazdy mozny i nemozny stav. Ale stejne pokud nenahrejete vyhrivanim(at uz 
  ohrivacim clankem nebo odpadnim teplem)clanek at sirokopasmove tak i 
  uzkopasmove sondy tak stejne nemerite.</FONT></DIV>
  <DIV><FONT size=2 face=Arial>Dale je posuzovana i vzdalenost lambdy od svodu. 
  U novejsich motoru je sonda umistena hned za svody a katalyzator je par 
  centimetru za spolecnym spojenim svodu. U starsich motoru byvala sonda pod 
  autem a tam se nahrivala dosti pomaleji odpadnim teplem.</FONT> <FONT 
  size=2 face=Arial>Pak je posuzovan stav cinnosti katalyzatoru opet novejsi 
  motory majici dve lambdy a tam se zase musi pockat na nahrati zadni lambdy za 
  katem neb by kecala do upravy delky vstriku. Technicky vzadu je predni sonda 
  sirokopasmova neboli merici primo obsah zbytkoveho kysliku(meri se cerpaci 
  proud nutny na dorovnani hodnoty nerstnova mustku na hodnotu 450mV coz je 
  lambda 1) a zadni je uzkopasmova ci znameji pojmenovana 
  dvoubodova.</FONT></DIV>
  <DIV><FONT size=2 face=Arial>Ale treba se muzu mylit.</FONT></DIV>
  <DIV><FONT size=2 face=Arial>RS</FONT></DIV>
  <BLOCKQUOTE 
  style="BORDER-LEFT: #000000 2px solid; PADDING-LEFT: 5px; PADDING-RIGHT: 0px; MARGIN-LEFT: 5px; MARGIN-RIGHT: 0px"><FONT 
    size=2></FONT> </BLOCKQUOTE></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>