<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META content="text/html; charset=iso-8859-2" http-equiv=Content-Type>
<META name=GENERATOR content="MSHTML 8.00.6001.23588">
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY dir=ltr bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT size=2>U Fordu to takto urcite neni.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2>Mrknete treba sem</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2><A
href="https://www.youtube.com/watch?v=X0c8deyX6S8">https://www.youtube.com/watch?v=X0c8deyX6S8</A></FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2>Je to Mondeo s Duratecem, takze auto od cca 2003
nahoru.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2>Teplota vody 40 st. a zavrena smycka (kontrolka vpravo dole
misto cervene zelena) neni problem.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT size=2>>To co pisete dale je takrikajice nemozne</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT size=2>Opak je pravdou. Drive to tak bylo, ale u auto
199x. Dnesni prastene emisni normy prikazuji delat </FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2>sekundy po startu takove vylomeniny jako napr. ochudit smes
a vyssi teplotou pak</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2>prohrat drive katalyzator a lambdu.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2>Zrovna napr. ten Duratec beha bezne chvilku po startu skutecne
v chude smesi.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2>Na videu si vsimnete:</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2>1, hned po startu je nastavena chudsi smes (LAMBSE vpravo
nahore je vyssi jak 1.00)</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2>2, predstih (dole) je 0 st. a nekdy i zaporny - horeni smesi
az ve vyfuku.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT size=2>Obe veci nemaji pro klidny beh studeneho motoru zrovna dobry
dopad a presto to tak je nastaveno.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2>Emise ... predpisy ... emise ... predpisy. :-)</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2>S nechcipanim a klidnym behem studeneho motoru se proste
inzenyri musi poprat uz jinak.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2></FONT> </DIV>
<DIV>s přáním hezkého dne / Best regards<BR>Tomáš Chvátal<BR><A
href="mailto:tchvatal@fordiag.cz">tchvatal@fordiag.cz</A><BR></DIV>
<BLOCKQUOTE
style="BORDER-LEFT: #000000 2px solid; PADDING-LEFT: 5px; PADDING-RIGHT: 0px; MARGIN-LEFT: 5px; MARGIN-RIGHT: 0px">
<DIV style="FONT: 10pt arial">----- Původní zpráva ----- </DIV>
<DIV
style="FONT: 10pt arial; BACKGROUND: #e4e4e4; font-color: black"><B>Od:</B> <A
title=sztrad@gmail.com href="mailto:sztrad@gmail.com">Radek Sztwiorok</A>
</DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Komu:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz
href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</A> </DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Odesláno:</B> 20. června 2014 18:39</DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Předmět:</B> Re: Zahada ridici jednotky
(?)</DIV>
<DIV><FONT size=2></FONT><FONT size=2></FONT><BR></DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial>Ano obecne vsechny starsi auta maji
otevrenou smycku az do cca 60°C. Alespon u tech co jsem tady opravoval to
byvalo zvykem. Je tam jeste jedna podminka ze pokud je teplota dosazena, ale
motor nebezi urcity cas tak se ceka na bud prvni prekmit nebo je to casove
omezeno.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial>To co pisete dale je takrikajice nemozne neb by
se toho prekmitu nemusel motor dockat pri hodne studenem motoru neb probiha
obohaceni vramci sytice, ktery ukoncuje svoji cinnost prave kolem tech
60°C(typicky motory opel,ford starsiho data)</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial>U primovstrikovych motoru je to trosku
jinak tam uz se programatori dosti vybourili a je tam palivova mapa snad na
kazdy mozny i nemozny stav. Ale stejne pokud nenahrejete vyhrivanim(at uz
ohrivacim clankem nebo odpadnim teplem)clanek at sirokopasmove tak i
uzkopasmove sondy tak stejne nemerite.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial>Dale je posuzovana i vzdalenost lambdy od svodu.
U novejsich motoru je sonda umistena hned za svody a katalyzator je par
centimetru za spolecnym spojenim svodu. U starsich motoru byvala sonda pod
autem a tam se nahrivala dosti pomaleji odpadnim teplem.</FONT> <FONT
size=2 face=Arial>Pak je posuzovan stav cinnosti katalyzatoru opet novejsi
motory majici dve lambdy a tam se zase musi pockat na nahrati zadni lambdy za
katem neb by kecala do upravy delky vstriku. Technicky vzadu je predni sonda
sirokopasmova neboli merici primo obsah zbytkoveho kysliku(meri se cerpaci
proud nutny na dorovnani hodnoty nerstnova mustku na hodnotu 450mV coz je
lambda 1) a zadni je uzkopasmova ci znameji pojmenovana
dvoubodova.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial>Ale treba se muzu mylit.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial>RS</FONT></DIV>
<BLOCKQUOTE
style="BORDER-LEFT: #000000 2px solid; PADDING-LEFT: 5px; PADDING-RIGHT: 0px; MARGIN-LEFT: 5px; MARGIN-RIGHT: 0px"><FONT
size=2></FONT> </BLOCKQUOTE></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>