Proč naměřím blbosti?

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Pátek Červen 20 16:33:23 CEST 2014

Kolemjdoucí kolega zdrojař řekl ‚bordel’. Takže zřejmě rušení.

Bral bych to jako pravděpodobné vodítko, protože jednou naměřil účinnost 108% (měnič 12 kW), zkontroloval zátěž a jelikož
se na ní netvořila jinovatka tak nerudně prohlásil, že si bude muset opravdu dojít pro pořádný měřák :-).

Takže bych tipl zarušené vstupy měřícího zařízení. Vyhodit (z měřícího řetězce) a použít něco co to zvládá.

Oni zdroje dneska zdroje kmitají i na jednotkách MHz (pracovní frekvence) a to se pak šíří všude. Zkuste změřit frekvenci
a pak si promyslete čím to vůbec měřit. Pak se některé C v cestě mění na L (takové ty stočené slídové ve starých ručkových
už od několika desítek kHz) :-)

ced