mereni osciloskopem na lambda sonde ..?

Kubat Tomas tomas_k na comap.cz
Pátek Červen 20 09:23:47 CEST 2014


auto je rok 99 a ls jako nahrady jsou snad vsechny stejny. existuji i typy tohodle auta pro provoz v urcitych statech usa, kde jsou jenom ty 2 ls  pred katem.

no, rad bych proste videl ty bedynky, pak budu resit dalsi.

jiny auto s benzinem nemam, tak nemuzu porovnat, jestli to neuspesne mereni neni rukama.

pokud to ma fungovat, ze pichnu bio na kabely a je tam "peknej" signal, pokud je ok, tak budu o vikend experimentovat ..

tomik.

 

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Karel M
Sent: Friday, June 20, 2014 9:11 AM
To: HW-news
Subject: Re: mereni osciloskopem na lambda sonde ..?

 

Dívám se ještě do katalogu a sonda před katalyzátorem má označení air/fuel ratio a za je označena jako oxygen sensor.

na wiki píšou:
Širokopásmová lambda sonda je novější lambda sonda požívaná v dnešních moderních automobilech. Je umístěna před třícestným katalyzátorem a je využita nejen pro automobily s vrstvenou směsí ale i pro moderní vznětové motory. Za třícestným katalyzátorem je umístěna dvoustavová lambda sonda, která hlídá správnou funkci katalyzátoru. V případě, že by řídicí jednotka zaznamenala stejný signál od širokopásmové lambda sondy (před katalyzátorem) a i od dvoustavové (za katalyzátorem), svědčilo by to o špatné kondici katalyzátoru.

K.

 

Dne 20. června 2014 9:00 Karel M <a8dtljb na gmail.com> napsal(a):

Já mám podobný motor, taky 4 sondy, 2x před katama, 2x za, ale co jsem někde zahlédl v nějakém manuálu pro školení servisáků, tak ty sondy ZA katalyzátory NEJSOU lambda sondy, ale něco jiného. Důvodem je samozřejmě mít nižší emise. Jinak pokud je lambda jakž tak funkční, tak spravit běh motoru lze myslím i jejím potáhnutím směrem ven, tj našroubovat ji přes nějakou redukci, nebo podložku aby nezasahovala moc hluboko do trubky.

Karel

 

Dne 20. června 2014 7:27 Kubat Tomas <tomas_k na comap.cz> napsal(a):

	dobry den.

	
	chystam se o vikend resit nejakej problem na aute a potreboval bych
	merit prubehy napeti na lamda sonde.
	uz jsem delal jeden kratkej pokus, kde jsem se pokousel rigolem DS1064B
	neco zmerit, ale byla to jen hromada sumu/ruseni.
	co bych mel na oscilu nastavit, abych "neco" videl ?
	oscilo normalne v prodluzce a auto na volnobeh, sonda paralelne k
	signalu na lambde.
	ted si beru na vikend bateriovyho hanteka s oddelenymy kanaly.
	ls vypadaji, jako uz nekdy menene a problem drive nebyl a postupne
	narostl ...
	je mozne aby byly obe ls uplne mrtve a auto jinak po ohrati jede ok ?
	tomik.
	
	p.s.
	popis zavady.
	auta jeep 4.0l 6 valec,  4 ls, kde jsou 2x pred katama  a 2x za .
	ani jedne pred katem nebyl zadnej rozumnej signal.
	u auta zlobi na studenem motoru volnobeh, kde pokud neni auto v alespon
	castecne v zatezi( zaradeno treba D) tak je volnobeh
	silene vysoko a po pridani plynu pada strasne pomalu. pri studenem
	rozjezdu to cuka a smrdi benzim, jako by se to dusilo.
	_______________________________________________
	HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
	Hw-list na list.hw.cz
	http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

 

 

------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20140620/faa2e7a9/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list