Pásek 6AF800 23/Z

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Čtvrtek Červen 19 21:33:34 CEST 2014

Zdravím,

> [...]
>
> 	obrázky jsem dala semka:
>
> http://chaoz.zirafoviny.cz/_hic_sunt_leones/obrazky/mgf_1.jpg
> http://chaoz.zirafoviny.cz/_hic_sunt_leones/obrazky/mgf_2.jpg
> http://chaoz.zirafoviny.cz/_hic_sunt_leones/obrazky/mgf_3.jpg
> http://chaoz.zirafoviny.cz/_hic_sunt_leones/obrazky/mgf_4.jpg
>
> 	Jinak se ukazuje, že moje B4 sice hezky hraje, ale poněkud špatně nahrává.
> Na žluté stopě nahrává hůře než na červené (ale ani tam to není dobré).
> Měřením jsem zjistila, že mazací proud je na jedné stopě krásná sinusoida
> ale na druhé je napětí menší a průběh je deformovaný. Jak moc čistá musí

Velmi důležité je, aby mazací ani předmagnetizační proud neobsahoval
SS složku. Ta podstatně zvyšuje šum nahrávky. Proto cokoliv, co používá
stejnosměrné mazání/předmagnetizaci, patří do koše :-). Zrovna ten diskutovaný
Start nebo Blues mazaly magnetem, k tomu otáčivým, ovládaným voličem funkcí,
který se při zařazení funkce Záznam pootočil tak, že zasahoval do páskové
dráhy. Předmagnetizace byla sice střídavá, ale všechnu škodu odstranit
nedokázala.
  Jinak tvar nutně nemusí být úplně sinus, ale pro vyšší harmonické se zejména
u záznamové hlavy bude uplatňovat podstatně více její impedance a ten signál
do ní tedy "nepoleze", což se projeví nižší úrovní předmagnetizace. Obecně
správné nastavení předmagnetizace je jedno z nejdůležitějších, od něj se odvíjí
kvalita záznamu ze všeho nejvíc. Pokud jsou dobré hlavy (nesjeté tak, aby
štěrbina byla viditelná okem :-) ), můžete orientačně posoudit nastavení takto:
* Záznam má velmi málo výšek: Příliš velká předmagnetizace. Přirozený jev
- obrusem hlavy stoupá úroveň mg. pole, které jde ven, a tedy i sycení pásu.
* Záznam je slabý a naopak spíše syčivý, plný drop-outů, snadno se přebuzuje:
Příliš malá předmagnetizace. Svědčí nejspíš o nějaké poruše oscilátoru nebo
špatném nastavení.

Jinak B4 má nastavnovací prvky předmagnetizace a zázn. proudu po pravé straně
po sejmutí krytu - 4 trimry v řadě, ale už si nepamatuji pořadí, který co dělá.

Zdraví Pavel