Sbernice na domaci automatizaci: RS-485 nebo Ethernet?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Červen 19 09:57:03 CEST 2014

Nechapem, preco merat odber vysielaca, ked to ide meranim prudu priamo na
vedeni, inaksie povedane napatie medzi seriovymi odpormi priamo za
vysielacom.

Nie je dovod, preco by to nemalo ist. Len to samozrejme chce speci
prijimac, takze to uz nie je 75176 za 5.50; no a uz by som to nenazval
RS-485, lebo sa tym straca vyhoda standardizovanosti a vyskusanych
rieseni, a clovek si musi odlaborovat detaily (vratane vselijakych na prvy
pohlad nie prilis zrejmych nuanci) sam.

Podobne, ak sa urobi "klasicka finta" ze sa datovy vstup vysielaca pripoji
na pevnu uroven a z Tx UARTu sa namiesto neho budi povolovaci vstup, a
linka sa taha do neaktivneho stavu odpormi, ziskame nieco podobne CANu s
jednym dominantnym a druhym recesivnym stavom. Toto dokonca ide spravit aj
s tou 75176 za 5.50, ale znova by som to nenazval RS-485 a znova sa
stracaju vyhody standardizovania a znova je to oblast pre vlastnu tvorbu
so vsetkymi zadrhelmi.

Nic z toho pre domacu automatizaciu nie je potrebne a je to zbytocny krok
mimo.

wek