Sbirka algoritmu pro MCU

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Červen 17 13:07:03 CEST 2014

Ano, něco takového plánuji že to bude, ukazovat teploty, otáčky, čudlíkem
poladím předstih a až se mi bude líbit tak uložím, finální verze by si pak
předstih měnila sama podle uložených hodnot.

Tráva je samozřejmě v otáčkách a za jízdy i v plynu jak se třepe noha -
tříválec dvoutakt - to co dělá při volnoběhu, dělá i pod zatížením, ale díky
vyšším otáčkám a tlumením pneumatik to není patrné, teploty mají naštěstí
nějakou setrvačnost. Když přejedu přes nějaký hrb (třeba retardér, vlna
asfaltu), tak slyším, jak se zhoupnou otáčky motoru (vysoké diagonálky tu
částečně nahrazují péra a jak zmenší poloměr, víc roztočí motor).

Jak se zachází s tím Y? X je předpokládám pořadí (čas).

----- Původní zpráva -----
Od: "Jaroslav Buchta" <jaroslav.buchta na hascomp.cz>

Tak to hledejte filtracni algoritmy, jde to jednoduse primo pri snimani
v realnem case y = (y*k+x)/(k+1) kde k je filtracni koeficient, pripadne
v poli dat prumerovan nekolik sousednich hodnot,
nebo vedecky, s libovolnou slozitosti ;-)
Mimochodem, co snimate a je chlupate?
Ja si neco takoveho udelal na 8051 ke S120, LPG snesl vetsi predstih a
melo to nejaka pasma otacek, kde jsem mohl i za jizdy cudlikama zvysovat
nebo snizovat predstih. I s displejem a fungovalo to docela hezky ;-)