podme varit opticke vlakno, elektricky

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Červen 11 00:06:16 CEST 2014

>Nie si tu jediny Jan. Kladivo na mna chcel vytiahnut Jano Zuffa. Takze
>miliony a nehynuca pojdu jemu. Alebo aspon to pivo.

Aha, zle som si pamatal. Naozaj. Tak pardon, to pivo Janovi platim ja (tie
miliony su stale na Tebe, aj ked som cital, ze kriza dolahla aj na Nobelov
fond a uz to nie je co byvalo :-) ). Ale napokon sa nic nestane, kebyze
pri prilezitosti pivo dame aj s Andym, ci?

>Nazyva sa to kde-ako, trebars aj primarny buffer alebo len buffer. My
>tomu v robote hovorime primarny coating. Ako buffer zas nazyvame nieco
>ine. To vies, terminologia :-)

To, to. Niekedy ma to uz nebavi, ze diskusiu treba vzdy zahajit kolom
vysvetlovania si, co je co.

>Pravdupovediac, toto je dost odvazna vec. Nehovorim ze blbost, to v
>ziadnom pripade. Obavam sa ale, ze zlomene vlakno - ak ho bude drzat
>coating - bude aj tak fungovat ako predtym, ale je to
>experimentatorske pole neorane.

Ono to samozrejme asi blbost je, ale co za to das? To meranie si aj tak
budes stavat, tak proste pusti nejaky tazky spicaty predmet z nejakej
vysky a pozeraj, co to spravi. Co mozes stratit?

S tym prasknutym vlaknom by sa potom mohli robit aj experimenty typu
natahovanie, ohybanie, plust prave Tebou spomenute zohrievanie (je to o
tom plastiku - vid nizsie), to vsetko idealne s kontinualnym monitoringom.
Uplne idealne by bolo pozerat nejaky near-field pattern (neviem, ako sa to
spravne robi, strci sa koniec vlakna do mikroskopu alebo rovno k cipu
kamery?), tusim som v niektorej literature videl, ze tam je dobre vidiet,
ako preteka energia z core do claddingu. Mozno by zaujimavy vysledok
priniesol pokus prasknut vlakno pozdlzne, ak chces pocut este nejaky blby
napad.

> [microbending]
> Mozno by k zapamataniu pomohlo trochu nahriat to
>vlakno v tomto stave (otazka je co s tym urobi teplotna roztaznost).
>Ale stale by to bol LPG "vytvoreny" v coatingu vlakna a to nevidim ako
>velmi stabilnu vec.

Ano, to znie lepsie ako kladivova metoda. Ale chce to vediet nieco viac o
tom plastiku. Nemusi to nevyhnutne byt nestabilne, ak ten plastik je za
tepla dostatocne tvarny a za studena dostatocne tuhy.

> Preto chcem rypat a piect sklo.

Piect, to urcite ano; ale rypat, to sa mi nezda, ze povedie k cielu. Cielom
nie je narusit cladding, to Ti bude to svetlo len utekat; cielom je
narusit rozhranie core/cladding, a to mam obavy ze skrabanim nedosiahnes
tak, ako treba.

wek