podme varit opticke vlakno, elektricky

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Pondělí Červen 9 14:10:13 CEST 2014

No evidentne se to regulovat dá a to zrejme velmi presne, ovsem netusim, jak je to udelane. Napriklad ve svarecce nejdriv (pred samotnym svarovanim) mezi elektrodami problikne kraťoučký oblouk s poměrně velkou energií, který stačí natolik ohřát vzduch, že to udělá rázovou vlnu, a ta z konců vlákna "odfoukne" veškeré nečistoty. Akusticky to udělá takový slabý "mlask".

Samotné vaření má oblouk daleko méně intenzivní, zato však poměrně dlouho trvající (tak 2 - 3 sekundy). Myslím, že se v průběhu mění i profil proudu. Je to regulovatelné tak přesně, že se na svářečce nastavuje nadmořská výška kvůli s výškou se měnící hustotě vzduchu. A je to tak pekelně citlivé, že stačí výšku o 2 - 3 stovky metrů změnit a vlákno se už nesvaří (praskne při pokusu o vyjmutí ze svářečky) nebo se naopak provaří tak, že jádro difunduje do pláště a svár má příšerný útlum.

Jakub Šerých