Kdy se kondik zahriva ?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Červen 8 13:58:25 CEST 2014

Ty dielektrické ztráty bych nepřeceňoval. Předpokládám, že se jedná o
použití ve zdroji, kde se napětí prakticky nemění. Půjde tedy téměř výhradně
o ohmický ohřev průchodem proudu.

PH

Od: Šerých Jakub Serych na panska.cz(mailto:Serych na panska.cz)
"Ideální kondenzátor se nezahřívá. Ten reálný se zahřívá proto, že elektrody
nejsou supravodivé a v dielektriku (předpokládám, že čím víc vysokokapacitní
to bude, tím hůře) vznikají také ztráty. Ty ztráty se v obou prvcích dějí
při změnách, když se připojí DC, neteče žádný proud a molekuly dielektrika
taky nehýbou svými dipóly, takže k žádným ztrátám nemůže docházet. Proto a)
je správně a c) také, čím vyšší frekvence, tím větší zahřívání.

Behalf Of Petr Kubáč ""> Mam otazku na teoreticky vzdelane kolegy

> Za jakych okolnosti se kondenzator zahriva ?
> Pruchodem AC proudu ?
> Kombinaci AC + DC bias ?
> Zavisi to na fekvenci AC ?
>
> Narazil jsem totiz na to ze moderni vysokokapacitni keramiky maji
Currieovu