cheap thermocam

ok2mtm ok2mtm na seznam.cz
Čtvrtek Červen 5 21:14:59 CEST 2014

Měl jsem v minulé práci tu úplně nejobyčejnější termokameru od Fliru I3 -
rozlišení tuším 60x60 bodů. Byla to naprosto super věc. Poznat přehřívající
se součástku na DPS v pohodě, u 900MHz 10W zesilovače bylo krásně vidět, jak
hřejí mikropásky na výstupu, teda pokud byly kryté nepájivou maskou, na těch
jenom pozlacených nebylo vidět skoro nic. Stejně tak zkouknutí baráku po
opravách a úpravách (izolace, okna, ...) se s tím dalo udělat. Pořizovací
cena před několika lety cca 1000Euro, a mám dojem že zlevnili.
Co mi u této levné chybělo, bylo focení v kombinaci termo a optické. Jenom
na optickém obrázku bylo občas docela zajímavé zjišťovat, na co na DPS
vlastně koukám, zvlášť když to díky pevnému zaostření a ohnisku bylo ještě
rozmazané.
Za mě rozhodně plus - obvyklé ošahávání prstem za provozu je pod napětím
občas problém - ať už je to napětí napájecí, nebo třeba VF u zesilovačů.

Navíc má Flir na webu velice pěknej kurz k termografii - doporučuji.

Tomáš OK2MTM

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Kubáč
Sent: Thursday, June 05, 2014 8:26 PM
To: HW-news
Subject: Re: cheap thermocam

>>> On 05/06/2014 16:21, JP wrote:
>>>> Takova zajimavost pro bastlire... ;-)
>>>>
>>>> http://www.cheap-thermocam.net/

Mam pocit, ze jsem videl reseni vyrazne rychlejsi - jeden scan za par
desitek sekund - princip byl v tom, ze kamera byla obracene - to jest IR
teplomer je stacionarni a motorky otaceji kovovymi zrcatky z vylesteneho
hliniku - ktere funguji az do daleke IR

Jinak pro optiku pro tato pasma 3-10 um se docela dobre dela optika z
polyethylenu - polypropylenu. Profesionalne se vsak nepouziva, protoze ma
nekolik pasu vlastni absorbance, ktere amater muze ignorovat (i u mereni
teploty)

Pokud byste chteli experimentovat - neni nic snadnejsiho nez si cocky odlit
z parafinu (normalne ze svicky) - ma temer stejne opticke vlastnosti jako
polyethylen.

A vubec  daleka IR optika je muska - pokud byste chteli neco lepsiho nez
parafin (a vyrazne lacinejsiho nez germanium, sulfid zinecnaty, nebo diamat,
ktere pouzivaji profesionalove) - muzete si cocky vyrobit i z krystalickeho
chloridu sodneho (kuchynske soli) a jeste lepsi z bromidu draselneho - ty
dokonce pouzivaji i profesionalove.

Zdravi Petr Kubac