Rozdeleni LAN a telefonu

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Neděle Červen 1 11:33:45 CEST 2014

> Jinak jsem nasel reseni, ktere by mohlo pro tech 100Mbit vyhovet - tohle:
> www.alza.cz/oem-2x-rj45-8p8c-d235903.htm a predratovat to, resp. ocesat
> zbytecnosti. Cenove naprosto vyhovujici a technicky snad taky, stovka umi
> chodit i po zvonkovem dratu :)

	Tak to je pouzitelne jen na telefony,... Cat3 to rika jednoznacne a
vzhled taky.
	Kdyz uz je to takhle spatlane, to rozboceni se dela za zasuvkou
rozbockami co tu nekdo zminoval, (rozboceni kabelu na dve zasuvky primo
ve zdi se delalo pred dvaceti lety) tak bych zachoval rukopis. Jedna
moznost je dat i na druhy konec kabelu dve "kosticky RJ45/RJ11". Jenze
to bude mechanicky nestabilni a u RJ11 navic problematicke z duvodu
dostupnosti konektoru na drat. Takze moje doporuceni je pokracovat
Keystonem napr. http://wifi.aspa.cz/keystone-utp-cat-5e-bily-z105982/ a
do nej zariznout 2 prislusne pary (oranz,zeleny) z 4 paroveho kabelu
ukonceneho "kostickou" a strceneho do svitche. Musi to byt drat, neni
mozne rozstrihat hotovy patch kabel (lanko) na poloviny a ty zarezet. (A
kecy, ze mam doma delany patch kabel ze zbytku dratu, preci ho nebudu
kupovat at tu radeji nikdo nevytahuje, byvam pak dost nespolecensky,
statistiky spolehlivosti a zbytecnych vyjezdu vlivem podobnych prasaren
jsou nelitostne). A do modreho paru v Keystonu zarezat primo drat z
ustredny. Resp. celou ustrednu si ukoncit temi Keystony a u potrebneho
poctu si udelat i tu "rozbocku". A az cloveka nastve sypana sestava, tak
se daji koupit modularni patch panely pro keystony a do nich se to
upevni. A nebo se na to uplne vykaslat a udelat to jak se ma. Tj. dat
tam patch panel a rozdratovat to stejne jako ty zasuvky. Ten panel
radeji s integrovanym vyvazovakem napr. Netrack
http://www.booth.cz/netrack-patchpanel-19-24-port-kat-5e-utp-lsa-organizator-kabelu (ten Netrack celkem jde, par mi jich uz rukama proslo a jak pri montazi, tak pri provozu jsou pouzitelne). Za 20 Kc / port (bez DPH) bych to nevidel zas tak drahe. Ty ruzne kosticky taky nejsou zadarmo a bude to vzdy zavanet kompromisem/prasarnou...

Radek (benedikt2hw.cz)