Re: OT: Re: CHEM: Převařená voda a minerály

Čtvrtek Červenec 3 19:21:45 CEST 2014

Je to prekvapive jednoduche, Prikladem budiz kotle pouzite ne Titaniku,
Cela fnta je v tom, ze sul, respektive solanka s vysokym obsahem soli je
tezsi nez morska voda ktera se nove do kotle privadi a tak v kotli klesa ke
dnu. Pak stačí mít u dna kohouty vyvedfene do more, kdyz je otevrete tak
para vytlaci solanku u dna do more a vy se tak zbavite soli. Tahle operace
se provadela cca kazde dve hodiny provozu kotle, pri plnem vykonu nebo pri
pluti oblasit s vyssi salinitou i casteji.Na kotli pro tento ucel byl
salinometr, kde bylo videt jake jsou pomery v kotli. Zkuseny predak v
kotelne ale salinitu pozna podle tlakomeru a teplomeru na kotli.
Krome soli ,ale morska voda obsahuje dalsi necistoty,ktere se naopak
shromazduji na hladine v kotli a branili prechdu vody z kapaliny na paru.
Rikalo se tomu tusim kolac, ten se odstranoval bud tim,ze voda která se do
kotle vhánela na urvni hladiny vody v kotli se z casti na druhe strane
odvadela a vodni proud tak tento bordel sthaval mimo kotel. Modernejsi byl
plovak s hrablem, ktery bodel shrabl k vypusti kde se pak odpustil mimo
kotel a lod.
Kdyz jsme začal s tim titanikem tak pro zajimavost, na Titaniku bylo 29
kotlu pricemz pri bezne plavbe jelo vzdy 24 kotlu a ty sezrali za hodunu
cca 25tun uhli.
Ty tam muselo lopatou nahaze 48 topičů a 20 přihazovaču, smena trvala
4hodiny , pokud by doslo k tomu,ze by Titanik jel na rekord tedy o Modrou
stuju tak by se zkratilo stridani na 3 hodiny :-) V nádrzich (uhelny bunkr)
se vozilo, tedy vezlo 6000 tun uhli.