Notebook bricked

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Sobota Leden 25 21:54:10 CET 2014

> Nevim o popisovanem notesu ani zbla, ale zato je mi zrejme, ze implementace
> mass storaze v ruznych USB flashkach nesou projevy ruznorode tvorivosti, a
> nektere se mohou chovat vselijak odlisne. Tak co takhle zkusit vic ruznych
> USB disku? Taky mozna neni od veci zkusit FAT v 1. diskovem oddilu
> (/dev/sdX1) i bez oddilu (/dev/sdX).
>

> ZdraviM.P.

Děkuji za rady! Následuje doplnění.
1) Flashky jsme sehnali a vyzkoušeli 2.
2) Pro výrobu té image se používá specializovaný program, který ví, jak na to
   (WINCRIS.EXE). Ten jsem sice jako Linuxář pustit nemohl, ale naštěstí celý
   tento debilní program nedělá (kromě grafických efektů modrých žížal :-) )
   nic jiného než dd if=CRISBOOT.BIN (přibalen k němu) of=/dev/sd<x>. Ověřil
   jsem, že takto připravený flash je plně funkční - mountovatelný a
   s viditelnými soubory.
3) Z netu vím, že pokud je ta flash chybná (špatný formát, chybějící soubory
   či HW nekompatibilita), má se napřed alespoň ozvat to pípání, poté má
   alespoň několikrát zablikat a v případě, že to pak ztuhne, má se hledat
   problém ve flash. Nicméně nám - no beep, no blink, takže závada bude asi
   ještě v něčem základnějším.

Zdraví Pavel