Baterka

Sobota Leden 25 20:19:59 CET 2014

Dva v praxi odzkousene pripady.
Dve moderni auta, jedno extra drahe >2M, v aute odesla baterka tak jsem
vytahl startovaci kabely prpojil , bohuzel ,majitel druheho nevedel co je +
a pripojit kabely obracene. Behem desetin s mi kabel spalil ruku a docela
se mi roztrasla kolena v ocekavani problemu. Kupodivu po nalezeni spravneho
plusu  jsem nastartoval a odjel.
Jiny pripad, byl jsem delsi dobu cca 6 mesicu pryc, prijdu do garaze,
otocim a nic, alarm a dalsi bazmeky baterku vytriskali nekam k 10.5V.
Specham neni cas nabijet, nastesti otec pred lety postavil skutecne mocnou
nabijecku, ktera da az 150A pri napeti bez zateze cca 27V.  Baterku jsem
cca 5 minut nabijel 50A pak jsem nabijecku "osolil" nastartoval a
odjel.Nemam moc predstavu jeke byly napetove pomery pri tech 50A ci pri 150
pri vypnuti starteru,ale podle norem by mela elektronika v aute snest
celkem slune prepeti.