<div dir="ltr"><div>Dva v praxi odzkousene pripady.<br>Dve moderni auta, jedno extra drahe >2M, v aute odesla baterka tak jsem vytahl startovaci kabely prpojil , bohuzel ,majitel druheho nevedel co je + a pripojit kabely obracene. Behem desetin s mi kabel spalil ruku a docela se mi roztrasla kolena v ocekavani problemu. Kupodivu po nalezeni spravneho plusu jsem nastartoval a odjel.<br>
</div>Jiny pripad, byl jsem delsi dobu cca 6 mesicu pryc, prijdu do garaze, otocim a nic, alarm a dalsi bazmeky baterku vytriskali nekam k 10.5V. Specham neni cas nabijet, nastesti otec pred lety postavil skutecne mocnou nabijecku, ktera da az 150A pri napeti bez zateze cca 27V. Baterku jsem cca 5 minut nabijel 50A pak jsem nabijecku "osolil" nastartoval a odjel.Nemam moc predstavu jeke byly napetove pomery pri tech 50A ci pri 150 pri vypnuti starteru,ale podle norem by mela elektronika v aute snest celkem slune prepeti.<br>
<br></div><div class="gmail_extra"><br><br><div class="gmail_quote">Dne 25. ledna 2014 18:41 Vláďa Anděl <span dir="ltr"><<a href="mailto:vaelektronik@vaelektronik.cz" target="_blank">vaelektronik@vaelektronik.cz</a>></span> napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
<div bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
<div>Když se v autě svařuje, pak bych to
odpojení baterky pochopil. I když taky si myslím že do drátů v
luftu se nachytá víc bordelu, než když je to pro VF zkratované
baterkou. Ale při nabíjení?<span class="HOEnZb"><font color="#888888"><br>
Anděl</font></span><div><div class="h5"><br>
<br>
On 25.1.2014 18:48, Jirka Mww wrote:<br>
</div></div></div><div><div class="h5">
<blockquote type="cite">
<div dir="ltr">
<div>
<div>
<div>A nebojíte se, že si zničíte něco z elektroinstalce v
autě ?<br>
</div>
Kdysi jsme přes startovací kabely zničili řídící jednotku<br>
</div>
ve Fiatu Punto. Opravář mi říkal, že nabíjení přímo v autě<br>
</div>
je obecně nebezpečné. <br>
</div>
<div class="gmail_extra"><br>
<br>
<div class="gmail_quote">Dne 25. ledna 2014 18:29 Michal Gregor
<span dir="ltr"><<a href="mailto:a2x1nptda8@email.cz" target="_blank">a2x1nptda8@email.cz</a>></span>
napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">No uz mam
novou, ale jeste jsem ji nemontoval. Uvidime zitra rano
dalsi test.<br>
<br>
Baterku jsem nabijel v aute bez odpojeni od zbytku auta.<br>
<br>
Michal Gregor<br>
<br>
Dne 25.1.2014 16:27, Pavel KREJCI napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
<div>
Jo to jsem si říkal taky, po roce od výměny jsem ji už
nenabil. Má<br>
necelých 6V. :(<br>
<br>
Dne 25. 1. 2014 13:30 "Michal Gregor" <<a href="mailto:a2x1nptda8@email.cz" target="_blank">a2x1nptda8@email.cz</a><br>
</div>
<mailto:<a href="mailto:a2x1nptda8@email.cz" target="_blank">a2x1nptda8@email.cz</a>>>
napsal(a):
<div><br>
<br>
Tak jsem si vcera rikal ze se nenecham zaskocit a
poradne jsem nabil<br>
baterku v aute. A dneska auto nejde nastartovat.<br>
<br>
A to neni takova zima. Jenom -11.<br>
<br>
Diesel, aku 3,5 roku, To je trochu malo ne?
Optimalizace vyroby...<br>
<br>
Nabijim podruhe.<br>
<br>
Michal Gregor<br>
<br>
</div>
_________________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" target="_blank">www.HW.cz</a> <<a href="http://www.HW.cz" target="_blank">http://www.HW.cz</a>><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a>
<mailto:<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a>><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/__listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/__listinfo/hw-list</a><br>
<<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>>
<div><br>
<br>
<br>
<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
<br>
</div>
</blockquote>
<div>
<div>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</div>
</div>
</blockquote>
</div>
<br>
<br clear="all">
<br>
-- <br>
Zdravi<br>
Jirka OK1MWW
</div>
<br>
<fieldset></fieldset>
<br>
<pre>_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" target="_blank">www.HW.cz</a>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
</div></div></div>
<br>_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
<br></blockquote></div><br></div>