OT- Sklenar

Pondělí Leden 20 10:39:43 CET 2014

Jo, antireflexní sklo by mělo být trochu matné, ale méně než matné sklo.

Já zase uvažuju - nadělal jsem si do baráku osvětlovací LED moduly,
chladiče nad sádrošem, svítí mi díra ve stropě. Před ledkama potřebuju
něco matného, jestli by místo matného skla nestačilo to antireflexní
sklo? Od ledek bude asi centimetr. Kde jsem používal teple bílé ledky s
CRI 84 (jsou růžové), korigoval jsem to přidáním zelené. Teď mám mezi 7
bílýma ledkama jednu zelenou a sice to svítí v rámci možností žlutě, ale
dělá to duhové stíny.

Ostatně když půjdu do sklenářství pro matné sklo, co vlastně koupím?
Matné sklo je leptané, pískované, nebo uvnitř mléčné? Měřil jsem
propustnost skel u svítidel co máme doma. Stará bolševická koulička
propustí asi 75%, porevoluční ploché stropní svítidlo - slko vypadá že
je nějaká mléčná barva na povrchu ale nějak vpálená - nejde seškrábnout
- propustnost necelých 65%. Kouličky u lustru - pískované sklo, něco
přes 90%. Sice to není úplně matné, je vidět kde v tom ta žárovka je,
ale stačilo by to. Už jsem taky uvažoval nechat si vyřezat kolečka z
čirého skla (řeže se to vodním paprskem), nechat si na plotru udělat z
fólie šablony, koupit zmatňovací pastu
http://www.efkoart.cz/index.php?go=shop&k1=223&k2=228 a zmatnit jen
kolečko uprostřed.
Anděl